داعش-افغانستان-را-میدان-تازه-یی-برای-ادامه-جنگ-می-داند

افزایش حملات داعش در افغانستان و مخصوصأ حمله بر سفارت عراق در کابل، چنین بنظر می رسد این گروه به دنبال میدان تازه جنگ برای خودش است.

به گزارش افغان نیوز: یک مقام امنیتی بدون ذکر نام اش گفته است که در حدود هفت هزار نفر از جنگجویان خارجی در صف طالب و داعش در افغانستان می جنگند.

به گفته ی اشرف غنی، رئیس جمهور کشور، در دو سال  گذشته شمار جنگجویان خارجی در افغانستان به 11 هزار افزایش یافته است.

موجودیت جنگجویان خارجی در صفوف شورشیان در افغانستان از طرف دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان تأئید شده است. وی گفته است که این جنگجویان خارجی افراد با تجربه هستند.

گفته می شود که این جنگجویان خارجی در صفوف طالبان و داعش در افغانستان بیشتر شان از کشورهای تاجیکستان، ازبکستان و پاکستان می باشند.

به باور آگاهان، پس از شکست داعش در عراق و تحت فشار قرار گرفتن آنها در سوریه، حضور این گروه در افغانستان بیشتر شده است.

بر اساس اسناد اداره ی امنیت ملی افغانستان، در 9 ولایت افغانستان تندروان داعش حضور دارند که ولایت های جوزجان، ننگرهار، بدخشان، فاریاب، غور و چند ولایت دیگر را شامل می شود.

 موجودیت گروه های کوچک خارجی در صفوف داعش در افغانستان، توسط جمعه گل همت، قوماندان امنیه ولایت کنر نیز مورد تأئید قرار گرفته است.

این خبر ها در حالی به گوش می رسد که اشرف غنی سال جاری را سالی نابودی داعش عنوان کرده است اما مقامات از افزایش تندروان خارجی خبر می دهند.

از سوی هم مسئولیت حمله بر مسجد جوادیه در شهر هرات را که نزدیک به 30 کشته و بیش از 40 زخمی داشت نیز داعش به عهده گرفته است.

داعش افغانستان را میدان تازه یی برای ادامه جنگ می داند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد