وزارت-دفاع-از-تلفات-سنگین-مخالفان-مسلح-در-کشور-خبر-میدهد

وزارت دفاع ملی کشور از تلفات سنگین هراس افگنان در برخی از بخش های کشور در درگیری با نیروهای امنیتی در ۲۴ ساعت گذشته خبر میدهد.

به گزارش افغان نیوز: وزارت دفاع ملی کشور طی اعلامیه ی گفته است که نیروهای امنیتی عملیات هایی را که در ولایت های ننگرهار،کاپیسا،پکتیکا،پکتیا،غزنی،قندهار،ارزگان،فراه،بادغیس،بغلان،سرپل،بلخ،فاریاب،نیمروز و هلمند راه اندازی کردند.

وزارت دفاع کشور میگوید، در این عملیات ها به شمول سه فرمانده طالبان و شش عضو داعش،138 دهشت افگن کشته و 96 نفر دیگر آنان زخمی شده اند.

از این میان در ولسوالی چمتال بلخ ۴۲ تروریست طالب، در دهراوود ارزگان ۲۵ طالب و در ولایت غزنی ۲۰نفرشان کشته شده‌اند.

هم‌چنان در این میان یک فرمان‌دۀ محلی طالبان به نام ملت در ولایت فراه و دو فرمان‌دۀ محلی این گروه به نام‌های ملا ضیا و انس در ولسوالی خواجه سبزپوش فاریاب کشته شده‌اند.

وزارت دفاع گفته است که  در این جریان ۱۶ عملیات تصفیوی پلان‌شده، ۲۲ عملیات خاص و یک عملیات شبانه در ۱۳ ولایت کشور انجام شده‌است و نیروهای هوایی ۱۱۵ پرواز انجام داده و ۲۱ ضربه به لانه‌های تروریستان وارد شده‌است.

این در حالی‌ست که حمله‌های طالبان هم‌چنان در حال افزایش است و با آن که طی ۲۴ ساعت ولسوالی‌های چمتال بلخ  و کوهستان فاریاب از وجود هراس‌افگنان پاک‌سازی شد، در عوض ولسوالی خم‌آب جوزجان به دست‌ طالبان سقوط کرد.

وزارت دفاع از تلفات سنگین مخالفان مسلح در کشور خبر میدهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد