پروسه-ی-صلح-از-سرگرفته-شود

کاروان معلولین صلح خواه افغانستان اظهارداشتند که بخاطر قطع جنگ، خون ریزی و جلوگیری از کشتار مردم و قطع شدن اعضای بدن انسان ها و بیوه شدن زنان، حکومت وحدت ملی باید پروسه صلح را از سر بگیرد.

به گزارش افغان نیوز: کاروان معلولین صلح خواه کشور که شماری از آنها بیش از 300 تن میرسید امروز یکشنبه(29 – اسد) طی نشستی درکابل بیان داشتند؛ رهبران حکومت وحدت ملی باید بخاطر تامین امنیت،وحدت ملی و جلوگیری از تمام گرایش های قومی،مذهبی و زبانی تلاش نموده تا درکشور از قربانی شدن افراد ملکی جلوگیری شود.

عبدالحکیم همدرد یکتن از اعضای کاروان معلولین صلح خواه افغانستان میگوید:«جنگ بس است و از حق مردم بیگناه کشور استفاده های شخصی و سیاسی نکنید».

آقای همدرد می افزاید، صلح و امنیت درکشور از جمله نیازهای بشری و فطری درجامعه است و همچنان صلح تامین کرامت انسانی،عدالت اجتماعی،توسعه و پیشرفت آزادی های که انسان ها بدان نیاز دارد میباشد.

از سوی هم اسحاق یکتن از معلولین میگوید: "جنگ است که هزاران کودک را بی پدر، هزاران زن را بی شوهر و برادران و خواهران را از نعمت بهترین اعضای بدن شان محروم و بی سرنوشت نموده است".

وی گفت، عدم امنیت و قربانی شدن افراد بیگناه و ملکی خسارات غیر قابل محاسبه را بر پیکر اقتصاد افغانستان وارد ساخته است.

قابل ذکر است که شماری از معلولین درکشور از نبود صلح وامنیت و قربانی افراد ملکی و از دست دادن اعضای بدن شان شاکی بوده و بخاطر حل بحران ها و توسعه اقتصادی کشور از حکومت خواهان صلح و تامین امنیت شده اند.

همچنان از کشورهای همسایه و جامعه جهانی خواهان همکاری در تامین امنیت،صلح و آزادی افغانستان شده و تاکید ورزیده اند که اگر هرگروه و رهبران سیاسی به حرکت مدنی و خود جوش صلح خواه اشخاص دارای معلولیت افغانستان لبیک نگویند، آنگاه معلولین افغانستان به اعترازات گسترده شان ادامه داده و مبارزه قاطع خواهند نمود.

این درحالی است که طی سه سال اخیر با افزایش انتحار،انفجار و نا امنی درکشور شماری زیادی از مردم مخصوصا معلولین از رویکرد حکومت وحت ملی افغانستان شاکی بوده و خوهان تامین امنیت و اقدام پیشگیرانه مسوولین ونهادهای امنیتی در حملات تروریستی و قربانی شدن هر روز از افراد ملکی و مردم کشور شده اند.

پروسه ی صلح از سرگرفته شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد