داعش-در-افغانستان-تهدید-برای-کشورهای-آسیای-میانه-است

رییس جمهور روسیه حضور گروه داعش در افغانستان را برای کشورهای آسیای میانه تهدید خوانده و گفته است که بر بنیاد اطلاعات هم اکنون در شمال افغانستان دست کم ۲ هزار تن از اعضای گروه داعش حضور دارند.

به گزارش افغان نیوز؛ ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه روز گذشته( جمعه، 23 میزان) در نشست رهبران کشورهای مستقل ذی نفع گفت که هدف گروه داعش، ایجاد بحران‌های مذهبی و تنقر میان مردم منطقه است.

رییس جمهور روسیه افزود: « بر اساس اطلاعات ما، شمار اعضای گروه دولت اسلامی در شمال افغانستان دست کم ۲۰۰۰ تن می‌رسد. رهبران آنها می‌خواهند در کشورهای آسیای میانه و جمهوریت‌های روسیه نفوذ داشته باشند. به این ترتیب می‌خواهند بحران و تنفر مذهبی را تقویت کنند».

پوتین گفت که شاید برخی از تروریستان می‌خواهند به نام پناهنده وارد کشورهای آسیای میانه و جمهوری‌های تحت قلمرو روسیه شوند.

روسیه در حالی از تهدید وابسته‌های گروه داعش از افغانستان، به منطقه هشدار داده که در داخل افغانستان، این گروه مسوولیت چندین حمله مرگبار را پذیرفته است. این گروه مسوولیت حمله بر مسجد سیعدآباد کندز و روز گذشته هم حمله بر امام بارگاه قندهار را به عهده گرفته است که در این دو حمله صدها نفر کشته و زخمی شدند.

داعش در افغانستان تهدید برای کشورهای آسیای میانه است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد