هیئت-طالبان-برای-گفتگو-به-مسکو-می‌رود

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که هفته جاری، هیئت طالبان برای گفت‌وگو درباره اوضاع افغانستان به مسکو سفر می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در حاشیه سومین نشست زنان اوراسیا، گفته است که هیئت طالبان هفته جاری برای مشارکت در رایزنی‌ها در قالب مسکو درباره افغانستان به روسیه سفر خواهد کرد.

وی گفت: «انتظار داریم یک هیئت نمایندگی از جنبش طالبان برای مشارکت در سومین رایزنی‌ها در قالب مسکو درباره افغانستان به روسیه سفر کند».

زاخارووا تصریح کرد که مسکو نگران تداوم فعالیت‌های تروریستی داعش در افغانستان است و توضیح داد: «امیدواریم که مسئولان جدید کابل، در بیانیه‌های خود این پیام را القا کنند که می‌توانند به تنهایی و بدون کمک‌های خارجی با داعش مقابله کنند و روبرو شوند.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در خصوص رایزنی در قالب مسکو درباره افغانستان توضیح داد: «ما همچنین به سفر دو روزه هیئت طالبان به قطر به سرپرستی وزیر خارجه موقت افغانستان توجه داشته‌ایم که این مذاکرات در آن‌جا با نماینده وزارت خارجه ایالات متحده انجام گرفت.»

رایزنی‌های مسکو درباره افغانستان برای تاریخ ۲۰ اکتوبر (۲۸ میزان) برنامه ریزی شده است. رایزنی در قالب مسکو در سال ۲۰۱۷ بر اساس میکانیزم رایزنی ۶ جانبه نمایندگان ویژه روسیه، افغانستان، هند، ایران، چین و پاکستان شکل گرفت.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه(۲۰ میزان) اعلام کرده بود که در انتظار پاسخ طالبان به دعوت روسیه برای مشارکت در نشست مسکو است.

هیئت طالبان برای گفتگو به مسکو می‌رود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد