داعش-درصد-خاک-ننگرهار-را-در-کنترل-دارد

منابع محلی ننگرهار می گویند ولسوالی های شینوار، اچین، نازیان، خوگیانی، کوت و بتیکوت و نیز دامنه های جلال آباد تحت تهدید بلند گروه داعش می باشد قرار دارند.

به گزارش افغان نیوز: نیلوفر عزیز عضو شورای ولایتی ننگرهار امروز چهارشنبه( ۲ جوزا) به افغان نیوز گفت: شمار افراد گروه داعش در هر ولسوالی که در آن فعالیت دارند بیشتر از هزار نفر هستند.

بانو عزیز تصریح می کند فعالیت های داعش در ولایت ننگرهار رو به افزایش است و در این اواخر به کشتار های زنجیره یی پرداخته اند و همه روزه دو یا سه نفر از سوی این گروه ترور می شوند.

این گروه برای ترور افراد بیشتر از موتر سایکل استفاده میکنند و حکومت به همین دلیل تلاش میکند تا جلو عبور و مرور موترسایکل ها را بگیرد.

این عضو شورای ولایتی ننگرهار اظهار داشت که داعش در این ولایت از سوی کشورهای حامی تروریزم تمویل می شود که هر سرباز آن ماهوار ۵۰۰ تا  ۷۰۰ دالر معاش دریافت می کنند.

وی افزود گروه داعش در این ولایت مراکز آموزشی نظامی و سربازگیری دارند اما افرادی را که برای آموزش عملیات تروریستی جذب می کنند از کشورهای همسایه از جمله پاکستان می آورند.

نیلوفر عزیز علاوه نمود مردم ننگرهار به دلیل خطرناک بودن پالیسی داعشیان و نیز آگاهی نسبی که از فعالیت های آنان دارند  تمایلی به پیوستن با این گروه را ندارند.

غزیز همچنان تاکید می کند که خیزش های مردمی در این ولایت برای مبارزه با گروه داعش نیز شکل گرفته اما نبود سلاح های پیشرفته و کافی باعث عدم موفقیت مردم در امر پاکسازی داعش از این ولایت شده است.

او یادآور شد در صورتی که مردم از امکانات و سلاح کافی در برابر این گروه برخوردار باشند داعش نمی تواند ۴۰ درصد خاک ننگرهار را در تصرف خود داشته باشد.

خانم عزیز تاکید می کند اگر مقاومت ها و خیزش های مردمی در ولایت ننگرهار نمی بود بیش از ۷۰ درصد مناطق این ولایت تحت تسلط داعش قرار داشت اما با وجود تلاش های مردم و نیروهای امنیتی در حال حاضر 30 الی 40 درصد خاک این ولایت در تصرف داعش قرار دارد.

از سوی هم عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار می گوید که داعش در پنج ولسوالی این ولایت حضور دارند، اما نیروهای امنیتی برای نابودی آنها تلاش میکند.

بر اساس گفته های وی داعش در ولسوالی های هسکه مینه، خوگیانی، چپرهار، کوت و نازیان فعالیت داشتند، اما ولسوالی کوت در عملیات نیروهای امنیتی پاکسازی شده است، ولی رهبری داعش در ولایت اچین این ولایت می باشد و نیروهای نظامی افغان در تلاش اند تا با استفاده از عملیات های هوایی رهبری این گروه را از هم بپاشاند.

این در حالی است که گروه داعش برای اولین بار از طریق همین ولایت وارد افغانستان گردید و فعالیت خویش را آغاز کرد، اما در حال حاضر چندین ولایت دیگر مثل، سرپل، جوزجان، نورستان وفاریاب با تهدید گروه داعش مواجه هستند.

داعش 40درصد خاک ننگرهار را در کنترل دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد