زمينۀ-پروسس-کرومیت-در-داخل-کشور-فراهم-گردد

رییس جمهور غنی به مسوولان وزارت معادن و پترولیم هدایت داد که در همکاری با اتاق تجارت و صنایع، با فابریکات ذوب آهن صحبت نمایند تا زمینه برای پروسس کرومیت در داخل کشور فراهم گردد.

به گزارش افغان نیوز: جلسۀ اختصاصی شورای عالی اقتصاد تحت ریاست محمد اشرف غنی به منظور بحث روی صنعت کرومایت، استراتیژی اصلاح سکتور زغال سنگ و احداث کارخانه های تولید سمنت در افغانستان، در ارگ دایر گردید.

مسوولین وزارت معادن و پترولیم گفتند که معادن کرومایت افغانستان یک میلیون تُن تخمین شده که اکثراً در ولایات شرقی و جنوب‌شرقی موقعیت دارند و استخراج کرومایت در شماری از مناطق توسط افراد غیرمسئول و یا مخالفین مسلح صورت می‌گیرد و آن را به خارج از کشور قاچاق می کنند.

رییس جمهور غنی در این خصوص گفت که بهترین اقدام برای جلوگیری از قاچاق کرومایت، ایجاد مراکز خریداری آن در داخل است.

وی به مسئولین وزارت معادن و پترولیم هدایت داد که در همکاری با اتاق تجارت و صنایع، با فابریکات ذوب آهن کشور در این خصوص صحبت نمایند تا زمینه برای پروسس کرومایت در داخل کشور فراهم گردد.

همچنان رئیس جمهور گفت که یک جلسه شورای امنیت ملی در حضورداشت نمایندگان اتاق تجارت و صنایع در مورد جلوگیری از قاچاق معادن به‌خصوص کرومایت دایر گردد و جلوگیری از قاچاق در دستورالعمل قوماندانان امنیه نیز جا داده شود.

رئیس جمهور غنی از مسئولین وزارت معادن و پترولیم خواست تا در رابطه به سروی جیولوژی و نیازمندی آنان به برق به‌خاطر استخراج معادن، پیشنهادات واضح خویش را به شورای عالی اقتصاد ارائه کنند.

این درحالی است که چندی قبل گزارش های به نشر رسید مبنی بر اینکه معادن افغانستان بزرگترین منبع پردرآمد برای گروه های تروریستی می باشد.

زمينۀ پروسس کرومیت در داخل کشور فراهم گردد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد