طلا-و-لاجورد-بدخشان،-منبع-عایداتی-طالبان

مسوولان در ولایت بدخشان می گویند که طالبان در ولسوالی های وردوج و یمگان این ولایت حاکمیت کامل دارند و ۴۰ درصد عایدات شان را از معادن طلا و لاجورد بدست می آورند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالجاوید مجددی، عضوی شورای ولایتی بدخشان، روز شنبه(۵ ،جوزا) به خبرنگار افغان نیوز، گفت؛  گروه طالبان ضمن اینکه ولسوالی های وردوج و یمگان را تحت تصرف دارند، 40 درصد عایدات شان را از معادن طلا و لاجورد این ساحات بدست می آورند و همچنان از مردم مالیه و زکات نیز جمع آوری می کند. وی افزود که 50 درصد ولسوالی های جرم٬ بهارک٫ راغستان و شکی نیز بدست طالبان می باشند.

آقای مجددی تاکید داشت؛ در ولسوالی های که دولت حاکمیت دارد، در واقع 80 درصد آن افراد ملکی می باشند که زیر نام پولیس محلی و خیزش های مردمی در برابر مخالفان مسلح می جنگند.

وی تصریح کرد که در جفرافیای بدخشان، تشکل پولیس نسبت به سال های ۸۵ و ۸۶ کم تر بوده و حکومت های مرکزی و محلی هیچ گونه توجه در این زمینه نکرده و مردم مجبور اند که از خانه های شان دفاع کنند.

ولایت بدخشان در شمال افغانستان با داشتن زمین های وسیع و معادن از موقعیت خوبی برخوردار می باشد و از این لحاظ توجه شمار زیادی از گروه های تروریستی را به خود جلب نموده است.

طلا و لاجورد بدخشان، منبع عایداتی طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد