داعشیانی-را-که-بر-اثر-برتاپ-مادر-بمب-زخمی-شده-اند-تداوی-می-کند

سخنگوی وزارت صحت عامه کشور از ارائه خدمات صحی برای تمامی مجروحان حادثه پرتاب مادربمب از سوی آمریکا که در ولایت ننگرهار استفاده شد، خبر می دهد

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: وحید مجروح  سخنگوی وزارت صحت عامه کشور امروز یک شنبه(27 حمل) در نشست خبری به رسانه ها اعلام کرد که این وزارت بدون در نظر داشتن مسایل سیاسی ، موظف است به تمامی انسان ها چه داعشی باشند وچه افراد ملکی و از حوادث زخم برمی دارند خدمات صحی ارائه می نماید.

مجروح تصریح کرد، هدف داکتران تنها رسیدگی به بیماران و زخمیان است مسئولیت داکتران اجازه نمی دهد به مسایلی که مربوط شان نمی شود مداخله کنند.

سخنگوی وزارت صحت عامه مدعی شد در ارتباط به زخمیان و آسیب دیدگان ناشی از بمب آمریکا در ولایت ننگرهار هیچ کسی در مراکز صحی که درآنجا در نظر گرفته شده است مراجعه نکرده اند.

مجروح خاطر نشان ساخت اما هر کسی که در این حادثه آسیبی دیده باشد از سوی این وزارت مورد تداوی و درمان قرار خواهند گرفت.

وحید مجروح اظهار داشت که حدود 5 مرکز صحی در این ولسوالی (اچین) فعالیت های خود را جهت مراجعین آسیب دیده از این حادثه آغاز کرده اند که در بلند مدت هم نیز این وقایع در حال بررسی است و به مجروحان رسیدگی می شود.

وزارت صحت عامه شیمیایی بودن این بمب را رد کرد و تاکید نمود که این بمب تنها از لحاظ حجم بزرگ بوده و هیچ گونه مواد شیمیایی درآن استفاده نشده است.

این در حالی است که روز گذشته حامد کرزی رئیس جمهور پیشین کشور با ابراز نگرانی درمورد شیمیایی بودن آن گفته بود که با اصابت این بمب زندگی در این ساحه برای ده ها نسل غیر ممکن شده و محیط زیست را آلوده کرده است.

داعشیانی را که بر اثر برتاپ مادر بمب زخمی شده اند تداوی می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد