دانش-وزارت-صحت-در-رابطه-به-مصرف-بودجه-باید-پاسخ-دهد

معاون دوم ریاست جمهوری تأکید کرد که وزارت صحت عامه باید در جهت اعتماد سازی و شفافیت، اقدامات جدی انجام دهد و در رابطه به مصرف بودجه و عرضه خدمات صحی، پاسخ روشن و دقیق ارائه کند.

به گزارش افغان نیوز: جلسه کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، روز گذشته به ریاست سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری و رئیس آن کمیته برگزار شد.

وزیر صحت عامه در این جلسه گفت که آمار رسمی ابتلا به ویروس کرونا در روزهای اخیر کاهش داشته، اما ممکن است آمار واقعی نسبت به آمار رسمی متفاوت باشد.

وی افزود که وزارت صحت عامه برای مشخص شدن وضعیت عمومی شیوع ویروس کرونا در کشور، با همکاری سازمان صحی جهان (WHO) یک سروی را راه اندازی کرده که تا دو هفته دیگر پایان می‌یابد و بر اساس آن، وضعیت عمومی صحی ناشی از چگونگی شیوع ویروس کرونا مشخص خواهد شد.

وزیر صحت عامه گفت که مشکل کمبود اکسیجن در شفاخانه‌ها رفع و معاش کارمندان نیز پرداخت شده است. همچنان مشکل کمبود دوا در شفاخانه‌های مبارزه با کرونا نیز به زودی حل می‌شود و دوای کافی در اختیار شفاخانه‌ها قرار داده خواهد شد.

سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهور در پیوند به گزارش صحت عامه مبنی بر چگونگی ارائه خدمات صحی به بیماران مبتلا به کرونا گفت که بخشی از مشکلات در سکتور صحت حل شده، اما هنوز هم مشکلات جدی در بخش عرضه خدمات صحی به شهروندان وجود دارد و باید وزارت صحت عامه در قسمت رفع مشکلات باقی مانده، اقدامات جدی روی دست گیرد.

آقای دانش همچنین گفت که مشکل کمبود دوا در شفاخانه‌های مبارزه با ویروس کرونا از سراسر کشور گزارش شده و وزارت صحت عامه مکلف است که در این زمینه به صورت جدی اقدام کند تا مشکل عدم دسترسی بیماران به دوا هرچه عاجل‌تر، رفع گردد.

دانش تأکید کرد که وزارت صحت عامه باید در جهت اعتماد سازی و شفافیت، اقدامات جدی انجام دهد و به سوالات و ابهاماتی که در رابطه به مصرف بودجه و عرضه خدمات صحی وجود دارد، پاسخ روشن و دقیق ارائه کند.

این درحالی است که چندی قبل، شماری از نمایندگان مجلس سنای افغانستان اعلام کردند که بیش از ۷۰ درصد بودجه اختصاص یافته برای مبارزه با ویروس کرونا در این کشور حیف و میل شده است.

دانش: وزارت صحت در رابطه به مصرف بودجه باید پاسخ دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد