دانشمندان-از-شیوع-بیماری-«آبلهٔ-میمون»-متحیر-شدند

دانشمندانی که شیوع موج‌های متعدد «آبلهٔ میمون» را در افریقا نظارت کرده اند، از شیوع اخیر این بیماری در اروپا و امریکای شمالی متحیر شده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ بیماری «آبلهٔ میمون» قبلاً فقط در افریقای مرکزی و غربی دیده شده بود، اما در هفتهٔ گذشته بریتانیا، اسپانیا، پرتگال، ایتالیا، ایالات متحده، سویدن و کانادا همه ابتلای جوانانی را به عین بیماری گزارش داده اند که پیشینه‌ای سفر به افریقا را نداشته اند.

سازمان جهانی صحت، روز جمعه (۳۰ ثور) اعلام کرد که حدود ۸۰ مورد تایید شده و ۵۰ مورد مشکوک در سراسر جهان ثبت شده است. فرانسه، آلمان، بلجیم و آسترالیا اولین موارد خود را روز جمعه گزارش دادند. اسپانیا روز جمعه ۲۴ مورد جدید، عمدتاً در منطقه مادرید را گزارش داد.

سازمان جهانی صحت همچنین روز جمعه ۲۰ می یک نشست اضطراری را برای بحث در مورد شیوع این بیماری که یک عفونت ویروسی رایج در غرب و مرکز افریقا بود، برگزار کرد.

یک مقام ارشد دولت ایالات متحده روز جمعه گفت که احتمال دارد موارد دیگری از آبله میمون در ایالات متحده شناسایی شود، اما خطر آن برای مردم عام در حال حاضر کم است.

اولین مورد آبله میمون در سال جاری در ایالات متحده روز چهارشنبه تایید شد. مرد مبتلا به تازگی به کانادا سفر کرده بود.

این بیماری که نخستین بار در میمون‌ها شناسایی شد، معمولاً از طریق تماس نزدیک گسترش می‌یابد و پیش از این به ندرت در خارج از افریقا دیده شده بود.

با این حال، با توجه به اینکه این ویروس مانند کروناویروس به راحتی و به سرعت سرایت نمی‌کند، دانشمندان انتظار ندارند که این شیوع به یک بیماری همه گیر مانند کووید۱۹ تبدیل شود.

آبله میمون معمولاً یک بیماری ویروسی خفیف است و با علایمی چون سردردی، تب و آبله‌ها که معمولاً از صورت شروع شده و به تمام بدن گسترش می‌یابد، همراه می‌باشد.

واکسین خاصی برای آبله میمون وجود ندارد، اما مطالعات نشان می‌دهند که واکسین‌ مرض چیچک ۸۵ در صد علیه آبلهٔ میمون موثر است.

دانشمندان از شیوع بیماری «آبلهٔ میمون» متحیر شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد