داکتران-شفاخانه-افغان-جاپان-ترک-وظیفه-کردند

شماری از داکتران، نرس‌ها و کارمندان شفاخانه «افغان چاپان» در اعتراض به عدم پرداخت معاشات شان از کار دست کشیده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ داکتر طارق احمد اکبری، سر طبیب شفاخانه افغان چاپان، امروز سه‌شنبه(23، قوس) به رسانه‌ها گفت که پرسونل صحی حدود پنج ماه معاش دریافت نکرده و برخی از داکتران متخصص و نرس‌ها ترک وظیفه کردند.

آقای اکبری افزود که موج جهش یافته بیماری کرونا بنام ( omicron) از سرعت بالای انشتار برخوردار است، اگر تدابیر جدی برای مهار این بیماری گرفته نشود، فاجعه خلق خواهد شد.

سرطبیب شفاخانه افغان چاپان تاکید کرد که متاسفانه اکنون تجهیزات طبی از قبیل لابراتوار نیز وجود ندارد تا این بیماری را تشخص دهد. 

به گفته وی، پس از تحولات سیاسی در کشور، کمبود تجهیزات طبی، ادویه و پرسونل در این شفاخانه از جمله مشکلات اساسی است که متاسفانه وزارت صحت عامه پاسخگو نیست.

آقای اکبری، گفت که سه داکتر متخصص و هشت نرس به دلیل نپرداختن معاشات شان ترک وظیفه کردند. بنابراین، مشکلات پرسونل نیز یکی از مشکلات اساسی قلمداد می‌شود.
از سوی هم، محمد نسیم نعیمی، رئیس موسسه ( Healtnet) گفت که ویروس اومکرون به سرعت در حال گسترش است و باید آمادگی برای جلوگیری آن گرفته شود؛ در غیر آن، فاجعه خلق خواهد کرد. کسانکه بیماری کرونا را سپری کرده باشد نیز به این بیماری مبتلا خواهند شد.

در همین حال، عبدالباری عمر، معین عرضه خدمات وزارت صحت عامه گفت: جهان نباید بخش صحت را سیاسی کند. کشورها باید به کمک‌های صحی شان ادامه دهند، زیرا سکتور صحت از سیاست جداست.

او تاکید کرد که وزارت صحت‌عامه تلاش دارد برای پیش‌گیری از ویروس اومکرون تدابیر جدی بگیرید و شفاخانه‌های بخش کرونایی را تجهیز نماید. اکنون بیش از هفت میلیون تن واکسن شده و این روند در تمام ولایات جریان دارد.

گفتنی است که چین حدود سه میلیون دوز واکسن کرونا را برای افغانستان کمک کرده است. به گفته مسوولان وزارت صحت؛ هفت میلیون افغان واکسن کووید 19 دریافت کرده‌اند.

داکتران شفاخانه افغان-جاپان ترک وظیفه کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد