در-رویداد-امروز-کابل؛-۱۰۵-نفر-زخمی-و-سه-نفر-دیگر-کشته-شدند

مسوولان وزارت صحت عامه گزارش داده اند که در نتیجه انفجار امروز دو شنبه(۱۰، سرطان) در شهر کابل، دستکم ۱۰۵ نفر زخمی در شفاخانه ها انتقال یافته اند و سه نفر دیگر زخمی شده اند.

به گزارش افغان نیوز: ساعت ۸:۵۰ دقیقه صبح امروز یک انفجار نیرومند شهر کابل را لرزاند، این انفجار در ناحیه شانزدهم شاروالی و در نزدیکی پل محمودخان رخ داده است.

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت امور داخله در صفحه توییتر خود نوشته است که نخست یک موتربمب منفجر شده و سپس مهاجمان انتحاری وارد صحنه شده اند.

آقای رحیمی گفت: هدف حمله انفجار امروز کابل مردم ملکی بودند که در این رویداد ۱۰۵ نفر که کودکان و زنان نیز شامل اند زخمی شده و سه نفر دیگر کشته شده اند. او بیان داشت این حمله با کشته شدن پنج مهاجم خاتمه یافت.

گروه طالبان مسولیت این حمله را به دوش گرفته است و این گروه گفته است که نیروهای انها بالای ساختمان وزارت دفاع ملی حمله کرده اند که تلفات سنگین به نیروهای امنیتی وارد کرده اند.

ریاست اجراییه در واکنش به این رویداد اعلام نموده که طالبان تروریست از یکسو سخن از صلح می‌زنند و از سوی دیگر به شهروندان بی‌دفاع و مراکز ملکی حمله‌ور می‌شوند.

ظهرالدین جان آغا نماینده مردم بامیان می‌گوید:  قربانیان انفجار امروز کابل را بیشتر افراد ملکی شکل میدهند که انگیزه چنین  حمله به نوعی اعمال فشار به گفتگوی کنندگان صلح است که به طالبان امتیاز بیشتر در روند صلح داده شود.
جان آغا تاکید کرد: این عمل گروه طالبان در تضاد با روحیه صلح طلبی است که این گروه در شعار داد می‌زنند و در این حمله انفجاری بیشتر زنان و اطفال قربانی شده اند.
 او افزود: حمله امروز گروه طالبان در کابل که در پی ان بیشتر از 100 نفر زخمی شده اند و سه تن کشته شده اند خلاف حقوق بشر است که انان زنان و اطفال را هدف حمله انفجاری قرار داده اند.
این حمله در حالی صورت می گیرد که دور هفتم گفتگوها میان طالبان و امریکا در قطر ادامه دارد و قرار است که به زودی گفتگوهای بین الافغانی آغاز شود.

در رویداد امروز کابل؛ ۱۰۵ نفر زخمی و سه نفر دیگر کشته شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد