در-ساعت-گذشته-هیچ-رویداد-مثبت-ویروس-کرونا-ثبت‌نشده-است

وزارت صحت عامه کشور از ثبت نشدن هیچ رویداد مثبت کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داده و می‌گوید که در مجموع ۳۴۰ رویداد مشکوک در لابراتوار مرکزی تشخیص کرونا ثبت‌شده است که از آن میان ۲۲ مورد مثبت، ۷۳ رویداد منفی و ۵۴ رویداد مشکوک دیگر زیر بررسی قرار دارد.

به گزارش افغان نیوز: وحید الله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه امروز(چهارشنبه، 28 حوت) در نشست خبری گفت: «متأسفانه دو مرکز یک لابراتوار و یک شفاخانه خصوصی از وضعیت کنونی سو استفاده کرده و زیر نام تشخیص ویروس کرونا از شهروندان کشور سه هزار افغانی پول می‌گرفتند که جلو فعالیت آن‌ها گرفته شده است».

آقای مایار تأکید کرد که هیچ مرجع صلاحیت تشخیص ویروس کرونا را در کشور ندارد، چون سایر مراجع به‌جز از لابراتوار مرکزی تشخیص کرونا، مصونیت بیولوژیکی تشخیص را ندارند.

به گفته سخنگوی وزارت صحت عامه کشور پیش‌ازاین نمونه‌های مشکوک ویروس کرونا برای تشخیص به هالند فرستاده می‌شد که این امر طولانی‌مدت بود و تا دو هفته زمان نیاز داشت و اکنون امکانات تشخیص این ویروس در کابل فراهم‌شده است.

همچنان آقای مایار افزود که مراکز تشخیص کرونا در هرات و مزار شریف نیز فعال گردیده است که دیگر نیاز نیست نمونه‌های مشکوک این ویروس از این دو ولایت به کابل جهت تشخیص فرستاده شود.

آقای مایار از ایجاد مراکز تجرید برای رویدادهای مشکوک ویروس کرونا در تمام ولایت‌های کشور خبر داده و گفت که بیشترین رویدادهای مشکوک در ولایت‌های هرات و کابل وجود دارد.

او از ارائه خدمات صحی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در مناطق زیر اداره طالبان یادکرده و گفت که 26 موسسه غیردولتی در 31 ولایت کشور با وزارت صحت عامه همکاری دارد که خدمات صحی را در مناطق تحت حاکمیت طالبان ارائه می‌کنند.

به گفته سخنگوی وزارت صحت عامه کشور بیشتر افراد که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، تاریخچه سفر را به ایران دارند.

آقای مایار بابیان اینکه هم‌اکنون در کابل 500 بستر برای تجرید افراد مبتلابه ویروس کرونا فراهم گردیده، افزود که ازبهر مبارزه با این ویروس هم‌اکنون هزار بستر در سطح کشور ایجادشده است و تا چند روز دیگر به 6 هزار بستر افزایش خواهد یافت.

بااین‌همه دو روز پیش 37 نفر که مشکوک به ابتلای ویروس کرونا بودند، با همکاری نزدیکانشان از مرکز تجرید ولایت هرات موفق به فرار شدند.

در 24 ساعت گذشته هیچ رویداد مثبت ویروس کرونا ثبت‌نشده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد