در-هر-ساعت۵۰-نفر-به-بیماری-ایدز-مبتلا-می‌شوند

گزارش تازۀ که از سوی یونیسف به نشر رسیده نشان می دهد که در هر ساعت حد اوسط ۵۰ نفر و درهر دو دقیقه، یک نوجوان در جهان به بیماری ایدز مبتلا می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: در گزارش صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) که طی کنفرانسی در شهر امستردام هالند منتشر شد، آمده است که تنها سال گذشته ۱۳۰ هزار نوجوان و جوانان تا سن ۱۹ سال در اثر ابتلا به ایدز جان باخته اند.

براساس این گزارش، دختران نوجوان بیشتر قربانی بزرگ واگیری ایدز در جهان عنوان شده است که در هر ساعت حدود ۲۰ دختر به ویروس ایدز مبتلا می‌شود.

در این گزارش آمده است، تا سال ۲۰۳۰ میلادی موارد جدید ابتلا به ایدز ۶۰ درصد افزایش پیدا می کند. به گفته‌ی آنان، اگر تا سال ۲۰۳۰ برای رسیدگی به این معضل توجه نشود، موارد جدید ابتلا به ایدز برای این رده سنی تا ۴۰۰ هزار نفر در سال افزایش پیدا می‌کند.

این رقم در سال ۲۰۱۵ میلادی، به ۲۵۰ هزار نفر در تمام جهان تخمین زده می‌شد. ایدز یکی از دلایلی اصلی مرگ‌ومیر میان نوجوانان جهان است، با این‌که پیشرفت‌های زیادی تاکنون برای پایان دادن به ایدز صورت گرفته، اما راه حل قطعی علیه آن به ویژه در رابطه با کودکان و نوجوانان هنوز به دست نیامده است.

یونیسف در گزارش خود بر پیشرفت‌های زیادی که تاکنون در پیش‌گیری از انتقال ایدز از مادر به نوازد به دست آمده، تاکید کرده است.

بر اساس این گزارش، از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ میلادی، از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مورد ابتلای به این بیماری میان کودکان جلوگیری شده، اما باآنهم این رقم در سال ۲۰۱۵، به یک میلیون و ۱۰۰هزار کودک، نوجوان و زن رسیده است.

بر اساس این گزارش، ۵۰ درصد کودکانی که از مادران ایدزی متولد می‌شوند، تنها در دوماه اول زندگی شان آزمایش گرفته می‌شود .

هنریتا فور، رییس یونیسف گفته است: «در اکثر کشورها زنان و دختران به معلومات و خدمات دسترسی نداشته و حتا قدرت آن را ندارند، تا به مقاربت جنسی نامصوون نه بگویند».

خانم فور افزوده که (آچ.آی.وی) آسیب پذیرترین و در حاشیه رانده شده ترین جوامع را به کام خود کشانده و «دختران نوجوان را در مرکز این بحران قرار می‌دهد».

انجلیک کیجو، سفیر حسن نیت سازمان ملل متحد در شهر امستردام در این نشست نیز تاکید کرد، تا زنان و دختران در جوامع فقیر از شرایط بهتر اقتصادی بهره‌مند شوند، تا به سکس و تن فروشی مجبور نگردند.

به گفته‌ی خانم کیجو، باید معلومات درست در مورد انتقال ویروس عامل ایدز و نیز راه‌های جلوگیری از آلوده شدن با این ویروس به زنان و دختران آموزش داده شود.

بر اساس معلومات مرکز عملیاتی موسسه عالی صحی ایتالیا، بیش از ۸۴ درصد از موارد ابتلا به ویروس ایدز بر اثر روابط نامشروع و مابقی از طُرق دیگر از جمله اعتیاد و جنین صورت می‌گیرد.

هم اکنون نزدیک به ۳۷ میلیون نفر در جهان به ایدز مبتلا اند که حدود سه میلیون آن را کودکان و نوجوانان، بین سن ۱۰ تا ۱۹ سال تشکیل می‌دهد.

در هر ساعت۵۰ نفر به بیماری ایدز مبتلا می‌شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد