درمان-کودک-مبتلا-به-شکنندگی-استخوان-و-سوختگی-از-سوی-دهکده-صلح-آلمان

مسوولان جمعیت هلال احمر افغانی می‌گویند که ۷۳ کودک مبتلا به بیماری شکنندگی استخوان و سوختگی شدید که درمان آن در افغانستان امکان پذیر نیست، از سوی دهکده آلمان درمان و به کشور برگشت داده شده اند.

به گزارش افغان نیوز: محمد سلیم بهره‌مند، رییس خدمات صحی جمعیت هلال احمر افغانی امروز( یک‌شنبه، 27 دلو) در مراسم برگشت 73 کودک که شش ماه پیش برای درمان به دهکده صلح آلمان جهت درمان فرستاده شده بودند، گفت که 73 کودک مبتلا به بیماری شکنندگی استخوان و سوختگی شدید که درمان آن در افغانستان امکان پذیر نبود، درمان شده و دوباره به کشور برگشت داده شده اند و 83 بیمار دیگر نیز از سوی دهکده صلح آلمان زیر درمان قرار دارند که پس از 5 ماه درمان دو باره به کشور برگشت داده  می‌شوند.

آقای بهره‌مند گفت دهکده صلح آلمان همه ساله نزدیک به 100 بیمار مبتلا به شکنندگی استخوان و سوختگی شدید که درمان آن در افغانستان امکان پذیر نیست، جهت درمان به آلمان انتقال می‌دهد.

او تاکید کرد: «جمعیت هلال احمر افغانی  در سال 2019 توانسته است که بیشتر از 3 هزار نفر را در بخش‌های مختلف تحت درمان قرار دهد که از آن میان 1هزارو 900 بیمار آن به مریضی سوراخ قلب مبتلا بودند که در داخل افغانستان درمان شده‌اند».

حسن بانو غضنفر، سرپرست عمومی جمعیت هلال احمر افغانی در این مراسم گفت که همه ساله دو بار مریضان مبتلا به بیماری استخوان شکن از سوی جمعیت هلال احمر به کشور آلمان برای درمان فرستاده می‌شود و پس از طی مراحل درمان شش ماه دوباره به کشور برگشت داده می‌شود.

خانم غضنفر افزود که از سال 1990 درمان شکنندگی استخوان و سوختگی شدید از طرف جمعیت هلال احمر آغاز شده است و این نهاد کودکان که از یک تا ده سال عمر دارند و به بیماری شکنندگی استخوان و سوختگی شدید مبتلا هستند، برای درمان به خارج از کشور فرستاده می‌شوند.

سرپرست عمومی جمعیت هلال احمر افغانی گفت که دهکده صلح آلمان در مجموع 4 هزارو 165 کودک مبتلا به شکنندگی استخوان و سوختگی شدید را تا کنون درمان کرده است.

او تاکید کرد: «جمعیت هلال احمر افغنی برای آسیب زدگان و بیماران کمک می‌کند که ارگان دولتی و غیر دولتی به آنان رسیدگی کرده نمی‌توانند و سوراخی قلب از جمله بیماری‌های است که شفاخانه‌های دولتی و غیر دولتی آن را تداوی کرده نمی توانند و اطفال دارای سوراخ قلب هم از سوی جمعیت هلال احمر افغانی در بیرون از کشور درمان می شود».

با این همه دهکده صلح آلمان بیشتر از سه دهه است که با جمعیت هلال احمر افغانی در بخش درمان بیماران مبتلا به شکنندگی استخوان و سوختگی شدید همکاری دارد و سالانه نزدیک به 100 بیمار را از افغانستان به آلمان به گونه رایگان جهت درمان انتقال می‌دهد.

 

 

 

 

 

درمان 73 کودک مبتلا به شکنندگی استخوان و سوختگی از سوی دهکده صلح آلمان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد