درگیری-مسلحانه-در-میدان-هوایی-کابل

گزارش‌ها می‌رسانند که افراد مسلح ناشناس بر میدان هوایی کابل حمله کرده و اکنون درگیری جریان دارد.

به گزارش افغان نیوز؛ ارتش آلمان، امروز دوشنبه(۱، سنبله) اعلام کرده که در پی درگیری بین مردان مسلح ناشناس و نیروهای امنیتی در محل ورودی میدان هوایی کابل، یک محافظ افغان کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

براساس گزارش‌ها، این درگیری ابتدا بین نیروهای افغان و افراد ناشناس آغاز شد اما در نهایت به دخالت نیروهای آلمانی و آمریکایی انجامید.

در حالی که هزاران تن با تسخیر پایتخت افغانستان قصد فرار از کابل را دارند، میدان هوایی بین‌المللی شاهد هرج و مرج بوده است. 

یک مقام ناتو گفته است که دست‌کم ۲۰ تن تا حالا در داخل و بیرون میدان هوایی کابل، از جمله به دلیل ازدحام جمعیت، جان خود را از دست داده‌اند.

امارت اسلامی طالبان برای برقراری نظم، نیروهای خود را در بیرون میدان هوایی کابل مستقر کرده‌اند، نیروهای امنیتی افغان در محوطه میدان هوایی با نیروهای ائتلاف همکاری می‌کنند.

سی ان ان گزارش داده که یک تک تیرانداز در خارج از میدان هوایی به سمت نگهبانان افغان در داخل تاسیسات شلیک کرده و آنها نیز آتش را پاسخ داده‌اند.

دو مقام ناتو در میدان هوایی گفته‌اند که اکنون وضعیت تحت کنترل است و همه درها بسته شده‌اند.

این درحالی است که صدها سرباز امریکایی برای کمک به خروج شهروندان امریکایی و افغان‌هایی که با نیروها و حکومت امریکا همکاری داشته‌اند، به میدان هوایی کابل رسیده‌اند. 

درگیری مسلحانه در میدان هوایی کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد