مراکز-صحی-کشور-به-مدت-یک-ماه-تمویل-می‌شود

مقامات وزارت صحت عامه طالبان در نشستی با مسوولان موسسات تطبیق کننده عرضه خدمات صحی، از تمویل مراکز صحی کشور به مدت یک ماه خبر دادند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالباری عمر، معین عرضه خدمات صحی و محمد حسن غیاثی، معین پالیسی و پلان وزارت صحت‌عامه در نشستی با مسوولان موسسات تطبیق کننده عرضه خدمات صحی اساسی و شفاخانه‌ای گفتکو کردند.

داکتر عبدالباری در این نشست از تمویل مراکز صحی کشور به مدت یک ماه که پول آن از طریق گلوبل فند پرداخت و توسط  پروژه صحتمندی اجرا می‌شود، خبرداد. 

وی از مسوولان موسسات تطبیق کننده خواست تا به خاطر بهبود کیفیت و ادامه عرضه خدمات صحی، شفافیت، اکمال و تجهیز مراکز صحی، مصارف بودجه و حسابدهی به طور شفاف وزارت صحت‌عامه را همکاری نمایند.

همچنان داکترعمر، گفت که این یک دوره امتحانی برای موسسات تطبیق کننده عرضه خدمات صحی می‌باشد تا آنان بتوانند به خاطر ادامه کارهای شان مطابق قرار داد‌ها وزارت صحت‌عامه را همکاری نمایند، در غیر آن با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

معین عرضه خدمات صحی روی اصلاحات، بهبود و تقویت سیستم صحی، معیاری سازی، شایسته سالاری، تخصص گرایی، حل چالش های موجود و هماهنگی ادارات با اشتراک کننده گان تاکید نموده و در مورد هدایات لازم داد.

محمد حسن غیاثی، معین پالیسی وپلان وزارت صحت‌عامه از حمایت رهبری وزارت به  مسوولان موسسات تطبیق کننده اطمینان داده و از آنان خواست تا با جدیت، صداقت و هماهنگی با وزارت صحت‌عامه سیستم عرضه خدمات صحی را در سطح کشور بهبود بخشیده و برای نیازمندان بیشتر پیش رسیدگی نمایند.

مسوولان موسسات تطبیق کننده عرضه خدمات صحی از ادامه کار و فعالیت‌های موسسات شان با وزارت صحت‌عامه اطمینان داده و خواهان حل چالش‌های کاری شان از سوی رهبری این وزارت شدند.

مراکز صحی کشور به مدت یک ماه تمویل می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد