دست‌فروشان-منظم-و-معتادین-از-شهر-بیرون-می‌شوند

معاون اول ریاست جمهوری اعلام نموده که پس از آزاد سازی جاده‌ها از غرفه‌های غیر قانونی و انتقال معتادین به محلاتی بیرون از شهر، سیتسم ترانسپورت نیز فعال خواهد گردید.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز شنبه(17، عقرب) در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است؛ به امنیت ملی و پولیس ملی هدایت داده شده که پوشش محله به محله را صدبرابر سریع بسازند و تمام امکانات مادی و تخنیکی مورد نیاز در اختیار شان قرار داده خواهد شد.

وی افزوده است که در ناحیه نهم شهر کابل، مواد مخدر و نشه آور به‌صورت علنی فروش می‌شود. ما تمام کار های لازمه اولیه را برای راه اندازی عملیات و تصفیه کاری انجام داده ایم.

همچنان، چندی قبل ده ها دواخانه بخاطر فروش تابلیت های کا و دیگر ادویه  غیر مجاز مورد تفتیش و بررسی قرار گرفتند. اما یکی از مقام های وزارت صحت عامه تلاش کرد که اسم دواخانه ها افشا نگردد. با کار جدی پیدا کردیم که دواخانه های قانون شکن و حتا دواخانه های عادی و نورمال  هفته وار مبلغ یک هزار و پنجصد افغانی به یکی ازین مقام ها می پردازد که چندین ملیون افغانی میشود . این کارمند شناسایی شده و از ریاست تحقیقات جنایی خواسته شده است که موصوف را زیر استنطاق قرار دهد. در جلسات بعدی اسمش را برایتان افشا خواهیم کرد.

صالح می‌گوید: همه می پرسند که بحران معتادین چگونه میشود. ما از معینیت ضد مخدرات وزارت امور داخله خواهان طرح شدیم؛ اما طرح شان ناقص بود. همرایشان کار می نماییم که در زمستان معتادین را به محلات بیرون از شهر انتقال بدهیم و این کار جریان دارد.

به گفته صالح؛ وزارت داخله می‌گوید که حدود شش هزار معتاد ولگرد وجود دارد که شب را در قبرستان ها و محلات عامه سپری می کنند اما هر وقت ششصد تن آنها گرفتار میشوند بقیه فرار میکنند.

به باور وی؛ طرح باید شامل تثبیت خانواده ها شود؛ زیرا معضله اعتیاد تنها با زور و کار پولیسی حل نمی‌گردد و شامل سازی خانواده ها کار بسیار مهم است.

معاون نخست ریاست جمهوری می‌گوید: همه می پرسند چرا شهر سیستم ترانسپورت عامه ندارد. پاسخ بسیار ساده است و آن اینکه سرک ها در اختیار دست فروشان و غرفه های غیر قانون است. پس از تسخیر سرک ها سیتسم ترانسپورت فعال خواهد گردید. بنابراین، در آزاد سازی جاده ها همکار باشید. آزاد سازی جاده ها دست فروشان را بیکار نمی سازد بلکه منظم می سازد.

آقای صالح اظهار داشته؛ پرسیده میشود که ترافیک ضعیف است، دقیق. اما ترافیک را وقت داده ایم که مسایل ساده ولی تاثیر گذار را حل کند؛ مانند توفق رشوه در بخش جواز سیر – لایسنس – اجرا دستور در باره تعداد سواری در موتر های تاکسی و غیره. هنوز دستاورد قابل ملاحظه ندارند ولی بهبود آغاز گردیده و من همرایشان کار می نمایم.

دست‌فروشان منظم و معتادین از شهر بیرون می‌شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد