دفاتر-شبکه‌های-مخابراتی-در-ولایت-بلخ-مسدود-شدند

تهدیدات بلند امنیتی از سوی گروه طالبان علیه شرکت های مخابراتی باعث شده که ارتباطات شماری از مردم ولایت بلخ از شب گذشته به این سو به گونه ای کامل قطع شود.

به گزارش افغان نیوز: محمد ابراهیم خیراندیش عضوی شورای ولایتی بلخ، امروز دو شنبه(31، سرطان) در گفتگو با خبرنگار افغان نیوز گفت که شرکت های خصوصی تلفن به خاطر تهدید های امنیتی از سوی طالبان در این ولایت مسدود شده اند.

ابراهیم می گوید که شب گذشته، ارایه خدمات شرکت های مخابراتی در شهر مزار شریف قطع گردید که در پیوند به این قضیه جلسه بین مسوولین نیز دایر گردیده؛ اما هنوز هیچ نتیجه ی در پی نداشته است.

وی افزود که طالبان با این کار شان می خواهند مردم و حکومت را زیر فشار قرار دهند و قدرت خودشان  را در ولایت بلخ، گسترش دهند.

آقای خیراندیش بیان داشت که پروسه نشست صلح در جریان است و طالبان از این طریق می خواهد امتیاز گیری بیشتری داشته باشند. اما این وضعیت مردم را دچار مشلات زیادی نموده و همچنان اثرات منفی روی حالت روانی مردم گذاشته است.

غلام سخی لاله عضو دیگری شورای ولایتی بلخ ضمن تایید حرف های آقای خیراندیش به افغان نیوز گفت که تمام شرکت های خدماتی از دیشب به دینسو به روی مردم این ولایت به گونه ای کامل مسدود می باشد.

لاله در پیوند به این مساله همچنان افزود که امروز جلسه بین والی، رییس شورای ولایتی، قومندانی امنیه، رییس امینیت و مسوولین شرکت های مخابراتی برگزار شد و از آنان تعهد گرفتند که دوباره این شرکت ها را مسدود نکنند. اما تا کنون هیچ تغییری در این وضعیت نیامده و مردم با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

او دلیل این نابسامانی ها را ضعف و عدم توجه حکومت خوانده، گفت که هرچند دشمن به سطح بالا فعالیت می کند اما دولت با این همه تجهیزات، نیروهای هوای و زمینی و مصارف هنگفت، نباید اجازه فعالیت دهد.

غلام سخی تصریح نمود؛ افرادی که امروز به صورت قانونی و غیرقانونی بر چوکی های دولتی و قدرت عمومی تکیه زده اند، باید به این وضعیت توجه جدی نمایند. زیرا با ادامه این وضعیت، طالبان بیشتر از همه سود خواهند برد و مردم نسبت به حکومت بدبین خواهند شد.

دفاتر شبکه‌های مخابراتی در ولایت بلخ مسدود شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد