ولسوالی-بلچراغ-فاریاب-تحت-تصرف-دولت-درآمد

دفتر والی فاریاب اعلام نموده که ولسوالی بلچراغ ولایت فاریاب پس از دوسال دوباره تحت تصرف دولت درآمده است.

به گزارش افغان نیوز: بر اساس اعلامیه دفتر والی فاریاب، شب گذشته (دوشنبه، ۳ سرطان) نیروهای کماندو و صدها تن از نیروهای ارتش منطقه‌یی توانستند که طالبان را از این ولسوالی بلچراغ فرار دهند.

در همین حال، وزارت دفاع ملی نیز امروز سه‌شنبه (4 سرطان) با نشر اعلامیه تصریح نموده است که مرکز ولسوالی بلچراغ و روستاهای آن به طور کامل از حضور طالبان پاکسازی شده است.

اعلامیه افزوده: نيروهاى دفاعى و امنيتى كشور به رهبرى نيروهاى كماندو و همراهی اردوی محلی با راه اندازى عمليات خاص، امروز سه‌شنبه ولسوالى بلچراغ ولايت فارياب را بعد از یک سال از تصرف تروريستان طالب آزاد ساختند.

در اعلامیه گفته شده است که ولسوالى بلچراغ از یک سال به این سو تحت تصرف دشمنان مردم افغانستان قرار داشته كه در اين مدت با گروگان گيرى مردم بيگناه از مردم باج گرفتند و مکاتب را بستند.

وزارت دفاع ملی تاکید کرده است که نيروهاى دفاعى و امنيتى كشور تمامى مناطقى را كه تحت تصرف دشمنان رفاه و آرامش مردم افغانستان قرار دارند، تصفيه خواهند كرد و زمينه پيشرفت و زندگى آرام هموطنان خود را فراهم خواهند كرد.

این درحالی است که فاریاب در شمال افغانستان نیز جز ولایت‌های به شدت ناامن بوده و طالبان در چندین ولسوالی این ولایت حضور دارند. هم چنین طالبان بخش‌های از شاهراه‌های این ولایت را نیز به کنترل شان دارند.

ولسوالی بلچراغ فاریاب تحت تصرف دولت درآمد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد