ده-درصد-نیروهای-ارتش-خانم-ها-خواهند-بود

سخنگوی وزارت دفاع کشور می گوید: پنج هزار بست در چوکات وزارت دفاع برای زنان در نظر گرفته شده، تا آنها نقش شان را در امور نظامی اجرا نمایند.

به گزارش آژانس افغان خبر: جنرال دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع کشور امروز سه شنبه (5 دلو) در کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: وزارت دفاع ملی در تشکیلات اساسی خود ریاست انسجام جندر و حقوق بشر را ایجاد نموده است تا سطح جلب وجذب زنان در صفوف اردو افزایش یابد.

سخنگوی این وزارت تصریح می کند که 31 تن از دختران در اکادمی ملی نظامی دانشگاه مارشار فهیم، 62 نفر در اکادمی افسران جوان در سن هارس و 143 تن از دختران نیز در مرکز تعلیمی نظامی مکتب ملالی تحت آموزش قرار دارند.

آقای وزیری همچنان اضافه نمود حدود 109 بانو داوطلبانه از ولایت های مختلف کشور جهت سپری  کردن تعلیمات نظامی به ترکیه اعزام شده اند که بعد از ختم این پروسه تعلیمی تمام شان در مسلک های متفاوت نظامی تنظیم خواهند شد.

وی خاطر نشان ساخت در حال حاضر به تعداد یک هزار و575 تن از خانم ها در بخش های نظامی و ملکی مصروف وظیفه می باشند که تعداد افسران به 551 ، برید مل381 ، سرباز 111 خانم و محصل به ی117 تن می رسد.

دولت وزیری اظهار داشت، این وزارت حدود 76 میلیون افغانی از بودجه این وزارت را برای ریاست انسجام جندر و حقوق بشر برای سال 1396 در نظر گرفته است.

او یادآور شد که به تعداد 200 تن از دختران به دانشگاه دنیا معرفی شده است که از این میان 117 تن کامیاب و درحال ادامه تحصیل می باشند.

وزیری تاکید کرد برای جدیدالشمولان نیز به مبلغ 5هزار افغانی هزینه خرید لوازم درسی  3 هزار و644 افغانی نیز تامین نیازمندیهای بهداشتی  و 5 هزار نیز در سال  برای آن عده از زنانی که اطفال شان در کودکستان های این وزارت شامل می باشدند پرداخته می شود.

ده درصد نیروهای ارتش خانم ها خواهند بود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد