پناهجویان-افغان-تا-آخر-سال-در-پاکستان-اقامت-خواهند-کرد

مقام های حکومت افغانستان، پاکستان و کمیشنری سازمان ملل در امور پناهندگان فیصله کرده است، تا آخر سال ۲۰۱۷ میلادی، پناهجویان افغان در پاکستان اقامت نمایند.

به گزارش افغان نیوز: مقام های این دو کشور توافق کرده اند، آن عده مهاجرین افغان که رسما اسم شان از سوی دفتر سازمان ملل ثبت است تا آخر سال جاری میلادی در پاکستان اقامت کرده میتوانند.

اما کمیشنری سازمان ملل در امور پناهندگان در مورد مهاجرین غیر قانونی هیچ تعهدی ندارد.

توافق یاد شده در نشست مشترک با حضور عبدالقادر بلوچ وزیر امور مناطق مرزی و مهاجران پاکستان، سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجران افغانستان و ایندریکا راتواته نماینده کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در پاکستان، در اسلام آباد انجام شد.

در تصمیم هفته گذشته هیات دولت پاکستان به ریاست نواز شریف نخست وزیر این کشور، بار دیگر تاکید شده است که هرگونه ورود اتباع افغانستان به پاکستان بدون روادید معتبر ممنوع است.

تصمیم هفته گذشته هیات دولت پاکستان، دستگاه های مختلف این کشور را ملزم می کند تا قوانین مربوط به مهاجران افغان را به ویژه در مناطق مرزی دو کشور با جدیت بیشتری نسبت به گذشته اجرا کنند و به هیچ وجه به شهروندان افغان فاقد روادید معتبر، اجازه ورود به خاک پاکستان را ندهند.

چندی پیش عبدالقادر بلوچ وزیر امور مناطق مرزی و مهاجران پاکستان گفته بود که پس از پایان مهلت مهاجران قانونی برای ترک خاک پاکستان، در صورتی که این افراد هنوز در پاکستان حضور داشته باشند، با آنها به عنوان مهاجران غیرقانونی برخورد خواهد شد.

طبق آمار رسمی سازمان ملل، هم اکنون حدود یک میلیون  و۳۰۰ هزار نفر اتباع افغانستان به صورت ثبت نام شده و قانونی و ۶۰۰ هزار نفر نیز به صورت غیرقانونی در پاکستان حضور دارند.

چند روز قبل نیز دیدباغن حقوق بشر اعلام کرده بود که دولت پاکستان در همکاری با سازمان ملل بزگرترین اخراج پناهجویان را در جهان مرتکب شده است.

پناهجویان افغان تا آخر سال 2017در پاکستان اقامت خواهند کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد