رادیو-سرحد-ولایت-غور-مورد-حمله-قرار-گرفت

افراد ناشناس در فيروزکوه، مرکز ولايت غور يک راديو خصوصی را به آتش کشيدند.

به گزارش افغان نیوز: سيد معروف سيدی، مسوول شبکه خصوصی راديو سرحد در غور ‌گفت که اين رويداد حوالی ساعت ۸ ديشب زمانی رخ داد که آنان در راديو حضور نداشتند.

موصوف افزود که تعمير و تمام وسايل اين راديو از جمله دستگاه فرستنده، مکسر مايک های صدا و دو پايه کمپيوتر لپ تاب حريق گرديده است.

مسوول شبکه خصوصی راديو سرحد در غور از دولت خواست تا عاملين اين رويداد را شناسايى و به پنجه قانون بسپارد.

از سوی ديگر يک شاهد عينی مى گويد که ابتدا يک آتش را در بام اين راديو دیده و سپس صدای انفجار را شنيده است.

به گفته اين شاهد عينی، بعد از انفجار يک موترسايکل سوار از پيش روی راديو به سرعت به طرف شهر رفته است که با چندين بار صدا پاسخ نه گفته است.

از سوی هم عبدالقدير غفوری مسوول دفتر ولايتى اتحاديه ملی ژورنالستان افغانستان در غور ضمن نگرانی از عدم مصئونيت رسانه ها و خبرنگاران محلی، اين حمله را يک جنايت شمرده و آنرا کار کسانی ميداند که هيچگاه به آزادی بيان باور نداشته و در تلاش خاموش ساختن صدای مردم هستند.

مسئولين انجمن ژورنالستان آزاد افغانستان و اتحاديه ملی ژورنالستان افغانستان در غور، ضمن محکوم نمودن اين رويداد از نهاد ها امنيتی خواسته اند تا عاملين اين رویداد شناسائی و به پنجه قانون سپرده شود

اما مسوولين قوماندانی امنيه غور در اين باره چيزی نمى گويند.

قبل از اين نيز کارمندان اين رسانه از گشت و گذار افراد مشکوک و مسلح در نزديک اين رادیو اظهار نگرانی کرده بودند و از قوماندانی امنيه غور خواهان تامين امنيت شده بودند که در پيوند به آن، وزارت داخله کشور نيز به مسئولين امنيتی دستور داده بود تا امنيت اين رسانه را به خوبی تامين نمايند.

رادیو سرحد ولایت غور مورد حمله قرار گرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد