رسانه‌ها-در-مورد-جلوگیری-از-ویروس-کرونا-به-مردم-آگاهی-دهند

وزیر صحت عامه در دیدار با نماینده گان رسان‌ها خواهان هم‌کاری های بیشتر آنان در عرصه آگاهی دهی و پیام رسانی در پیوند به راه‌های پیش‌گیری از ویروس کرونا گردید.

به گزارش افغان نیوز: فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه جمهوری اسلامی افغانستان، امروز پنج شنبه(8، حوت) در نشستی با نماینده‌گان رسانه‌ها، خواهان هم‌کاری های بیشتر آنان در عرصه آگاهی دهی و پیام رسانی در پیوند به راه‌های پیش‌گیری از ویروس کرونا گردید.

آقای فیروز، شیوع ویروس کرونا را یک تهدید صحی برای بشر خوانده گفت:" تا اکنون برای این ویروس واکسینی ساخته نشده است؛ اما راه های بسیار ساده و موثر برای جلوگیری از این ویروس وجود دارد. بنا نیاز است تا سطح آگاهی مردم در رابطه به راه‌های پیش‌گیری بلند برده شود که رسانه‌ها در این راستا نقش مهم دارد."

از سوی هم، نماینده‌گان رسانه‌ها نظریات و پیشنهادات شانرا برای پیش‌گیری هرچه بهتر از ویروس ابراز نموده و تعهد نمودند که در این راستا وزارت صحت عامه بیشتر ‌هم‌کاری می‌کنند.

وزیر صحت عامه کشور تاکید نمود که این وزارت تیم‌های سکریننگ را در مرزهای زمینی و هوایی کشور به ویژه ولایات هم‌مرز با ایران بیشتر تقویت نموده تا افراد مشکوک و مبتلا به این ویروس را شناسی گردد و از شیوع این ویروس در جامعه جلوگیری نماید.

هم‌چنان داکتر فیروز از مردم خواست تا نکات مهم پیش‌گیری از این ویروس را به گونه جدی رعات نمایند و این تنها راه مبارزه در برابر این ویروس است.

این درحالی است که شستن دست‌ها چندبار در روز، استفاده از ماسک در مکانهای مزدحم، خودداری از دست دادن، روبوسی، بغل کشی، بلند بردن مقاومت بدن با استفاده از ویتامین سی از جمله راه های موثر در پیش‌گیری از این ویروس می‌باشند.

رسانه‌ها در مورد جلوگیری از ویروس کرونا به مردم آگاهی دهند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد