رشد-بیماری-های-غیر-ساری-در-افغانستان-و-راه-حل-وزارت-صحت

وزیر صحت عامه از افزایش بیماری های غیرساری در کشور خبر داده میگوید که برای رسیدگی به اینگونه امراض بسته جدید خدمات صحی مدغم راه اندازی گردید.

به گزارش افغان نیوز: وزارت صحت عامه گفته است که این بسته جدید صحی شامل مجموعه خدمات صحی اساسی، مجموعه خدمات اساسی شفاخانه یی، کنترول امراض  ساری و غیر ساری و جروحات ناشی از انفجارات می‌باشند.

داکتر فیروز الدین فیروز در محفل راه اندازی این بسته جدید صحی از افزایش امراض غیر ساری مانند بیماری‌های قلبی، شکر، روانی، فشار بلندخون و جروحات ناشی از انفجارات ابراز نگرانی کرد.

وی در این مورد گفت:« با توجه با این وضعیت ما با تلاش های زیاد بسته جدید خدمات صحی را به منظور کاهش چالش های صحی در بخش های نامبرده طرح ریزی کردیم. این بسته مدغم شده می‌تواند مارا در امر حل چالش های موجود کمک کند»

همچنان داکتر تیدروس ادهاتوم غیبریوسوس رییس عمومی سازمان صحی جهان از بهبود وضعیت صحی در افغانستان ابراز خرسندی کرد.

او گفت:« افغانستان با سپری کردن چند دهه جنگ دستآوردهای چشم گیر در یک‌ونیم دهه اخیر در بخش صحت داشته است. مرگ و میر مادران و کودکان در سالهای قبل یک چالش جدی بود در این کشور اما؛ امروز کاهش قابل ملاحضه یی در این بخش بوجود آمده است.»

داکتر تیدروس هم‌چنان در پیوند ارائه بسته جدید مدغم خدمات صحی صحبت نموده و اضافه کرد: افغانستان با توجه به سپری کردن نزدیک به دو دهه جنگ، نیاز به همکاری جدی در بخش صحت دارد.

بسته جدید خدمات صحی مدغم شده یکی از بهترین شوه برای حل چالش های صحی موجود در افغانستان می‌باشد. سازمان صحی جهان متعهد است تا بخش صحت افغانستان را حمایت تخنیکی کند.

داکتر احمدالمنظری رییس عمومی حوزۀ شرقی مدیترانه سازمان صحی جهان در این نشست گفت با تمرکز و توجه دوامدار به ارائه خدمات صحی ابتدایی و سرمایه گذاری دقیق روی بسته های اساسی صحی پیشرفت های قابل ملاحظه در زمینه بوجود آمده است.

رشد بیماری های غیر ساری در افغانستان و راه حل وزارت صحت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد