رقابت-برای-خرید-واکسن-آبله-میمون؛-تکرار-داستان-کرونا

مقام‌های صحی بریتانیا نسبت به اقدام کشورهای ثروتمند در رقابت برای خرید مقادیر زیادی واکسن آبله میمون و کاهش اشتراک دوزهای این واکسن با کشورهای آفریقایی هشدار دادند.

به گزارش افغان نیوز؛ بنا به این هشدار چنین رویکردی می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را در برابر نوع خطرناک‌تر بیماری ناشی از ابتلا به این ویروس به خطر بیاندازد و خطر سرایت بیشتر ویروس میان انسان‌ها را افزایش دهد.

کارشناسان و منتقدان این رویکرد از تکرار مشکلات فاجعه‌بار ناشی از نابرابری و بی‌عدالتی در توزیع واکسن طی دوران اوج همه‌گیری ویروس کرونا بیم دارند.

در انی مورد دکتر بوگوما کابیسن تیتانجی، استادیار علوم پزشکی در دانشگاه اموری در این خصوص می‌گوید: «اشتباهاتی که در طول همه‌گیری کووید-۱۹ مشاهده شد در حال تکرار است».

کشورهای ثروتمند میلیون‌ها دوز واکسن برای جلوگیری از ورود و گسترش ویروس آبله میمون در داخل مرزهای خود سفارش داده‌اند، هیچ‌یک برنامه‌ای برای اشتراک دوز با آفریقا در دست اجرا ندارند.

میزان ابتلا به نوع خطرناک و کشنده‌تر ویروس آبله میمون در کشورهای آفریقایی بیشتر از غرب رو به گسترش و ازدیاد است.

این درحالی است که از ماه مه گذشته تا به امروز بیش از ۲۱ هزار مورد ابتلا به آبله میمون در نزدیک به ۸۰ کشور جهان گزارش شده که ۷۵ مورد مرگ مشکوک مرتبط با این بیماری در آفریقا، به طور عمده در نیجریه و کنگو نیز بخش نگران کننده‌ آن بوده است.

رقابت برای خرید واکسن آبله میمون؛ تکرار داستان کرونا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد