رهایی-۱۴-زندانی-حکومت-افغانستان-از-بند-طالبان

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که این گروه ۱۴ نیروی دولتی را در ولایت‌های لوگر، ننگرهار و نورستان از بند آزاد کرده‌است.

به گزارش افغان نیوز: سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در صفحه توییترش نوشته است که این شمار از زندانیان دولتی، دیروز (یک‌شنبه، ۱ سر‌طان) رها شده‌اند.

پیش از این هم بیش از ۶۰۰ زندانی دولتی از بند طالبان رها شده‌بودند؛ اما مقام‌های حکومت می‌گویند که اکثریت زندانیان رهاشده از سوی طالبان، غیر نظامیان هستند.

براساس توافق‌نامه صلح امریکا و طالبان، پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، قرار است ۵ هزار زندانی طالبان از زندان‌های دولت و هزار زندانی دولتی که نیروهای امنیتی هستند، از بند طالبان رها شوند؛ اما تاکنون بیش از ۳ هزار زندانی طالبان از زندان‌های کشور رها شده‌اند.

گفته می‌شود در حال حاضر روند رهایی زندانیان طالبان ادامه دارد و قرار است در هفته‌های آینده ۲ هزار زندانی دیگر نیز رها شوند که با تکمیل این روند مذاکرات داخلی صلح آغاز خواهد شد.

این درحالی است که در هفته‌های اخیر به‌‌رغم برقراری آتش‌بس غیررسمی، ناامنی‌ها همچنان از مردم افغانستان قربانی گرفته است. براساس گزارش شورای امنیت ملی افغانستان تنها در یک هفته گذشته 42 غیرنظامی توسط طالبان در افغانستان کشته شده‌اند.

رهایی ۱۴ زندانی حکومت افغانستان از بند طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد