رودخانه-هریرود-به-مدت-یک-هفته-تحت-بررسی-قرار-دارد

والی هرات به‌منظور بررسی همه‌جانبه‌ی رویداد غرق‌شدن مهاجرین افغان و دیدار با شاهدان این رویداد دهانه ذوالفقار در نوار مرز با ایران و ترکمنستان سفر کرده و گفته است که به مدت یک هفته به‌جستجوی می‌پردازد.

به گزارش افغان نیوز: سید عبدالوحید قتالی، والی هرات در رأس یک هیأت به دهانه ذوالفقار در نوار مرز با ایران و ترکمنستان سفر کرده است.

آقای قتالی در جریان این سفر هدایت داده است که بستر رودخانه‌ی هریرود برای یافتن اجساد باقی‌مانده‌ی شهروندان افغان برای یک هفته جستجو شود.

دفتر مطبوعاتی والی هرات در اعلامیه‌ای گفته است که آقای قتالی به‌منظور بررسی همه‌جانبه‌ی رویداد غرق‌شدن مهاجرین افغان، همدردی با بستگان این مهاجرین، دیدار با گواهان رویداد و جستجوی اجساد مفقودشده، به محل رویداد سفر کرده است.

به نقل از اعلامیه، قرار است یافته‌های هیأت حقیقت‌یاب به ارگ ریاست‌جمهوری سپرده شود.

عبدالغنی نوری، ولسوال گلران ولایت هرات می‌گوید که تا کنون اجساد ۱۸ تن از این افراد پیدا شده و از اجساد شش تن دیگر خبری در دست نیست.

این درحالی است که جمعه هفته گذشته، ویدیویی در صفحات اجتماعی منتشر شد که در مهاجرین افغان مدعی بودند، مرزبانان ایرانی بیش از ۵۰ مهاجر افغان را مجبور کرده‌اند که خودشان را در رودخانه هریرود پرتاب کنند. در این رویداد بیش از بیست تن از مهاجران افغان در آب غرق و یا ناپدید شده‌اند.

رودخانه هریرود به مدت یک هفته تحت بررسی قرار دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد