ارگ-جنایت-نابخشودنی-در-مرز-ایران-پیگیری-می‌شود

سخنگوی ارگ ریاست جمهوری با ابراز نگرانی اعلام نموده است؛ اعمال وحشیانه و غیر انسانی که باعث شهادت شماری از شهروندان مظلوم ما در مرز با ایران گردید، جنایات نا بخشودنی بوده و به گونه جدی پیگیری می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری امروز چهار شنبه(17، ثور) با نشر توییتی گفته است: "اعمال وحشیانه و غیر انسانی که باعث شهادت شماری از شهروندان مظلوم ما در مرز با ایران گردید، جنایات نا بخشودنیست."

آقای صدیقی در ادامه نوشت: "وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان این رویداد اسف بار را، به منظور تامین عدالت، به گونه جدی پیگیری می کند."

محمد حنیف اتمر، سر پرست وزارت امور خارجه نیز روز گذشته در برگه توییتر نوشته بود: "ظلم و وحشتی که باعث شکنجه و شهادت مردم مظلوم ما در مرز افغانستان و ایران گردیده، خاطر ملت ما را به شدت اندوهگین ساخته است. این غم، غم مشترک ماست. به هموطنان خویش اطمینان می دهیم که تا رسیدن به حق و عدالت این جنایت نابخشودنی را با تمام امکانات دیپلماسی کشور پیگیری خواهیم کرد."

در همین حال، کمیسیون حقوق بشر افغانستان نیز خواستار هیأت تحقیق مشترک شده و گفته است که برای تثبیت شمار دقیق غرق‌شدگان و نجات‌یافتگان، به بررسی و دادخواهی خود در این مورد ادامه خواهد داد.

دولت ایران اما شکنجه و غرق‌کردن شهروندان افغانستان توسط مرزبانانش را تکذیب کرده و اداره‌ی مرزبانی ایران پیشتر گفته است که با بررسی ویدیوهای منتشرشده، به این نتیجه رسیده که این رویداد در مرز مشترک افغانستان و ایران صورت نگرفته است.

این درحالی است که چهار روز پیش، شماری از شهروندان کشور که به‌گونه‌ی قاچاقی از دهانه ذوالفقار ولایت هرات به کشور ایران سفر کرده بودند، ادعا کردند که مرزبانان ایرانی افزون بر شلیک، آنها را مجبور ساخته که خود را به رودخانه هریرود پرتاب کنند. به گفته‌ی آنان، از مجموع ۵۷ نفر، بیش از بیست نفر در آب غرق و یا ناپدید شده‌اند.

ارگ: جنایت نابخشودنی در مرز ایران پیگیری می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد