روزهای-عید-قربان؛-دست-ندهید-و-روبوسی-نکنید-

وزارت صحت عامه و والی کابل خطاب به شهروندان کشور گفتند که در روزهای عید قربان، توصیه‌های بهداشتی به هدف پیش‌گیری از شیوع بیش‌تر ویروس کرونا به صورت حداکثری رعایت و از دست دادن و روبوسی جلوگیری شود.

به گزارش افغان نیوز: احمدجواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه امروز چهار شنبه(8، اسد) در یک نشست خبری مشترک با امین‌الدین مظفری، معین مسلکی وزارت ارشاد، حج و اوقاف و محمدیعقوب حیدری، والی کابل از مردم خواست تا در روزهای عید قربان، ویروس کرونا را جدی بگیرند و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

عثمانی افزود که بی‌اعتنایی مردم در عید فطر سبب گسترش ویروس کرونا شد و مردم باید در عید قربان این اشتباه را تکرار نکنند.

سرپرست وزارت صحت عامه از مردم خواست تا در روزهای عید چنان‌که پیش از این معمول بوده است، به خانه‌های نزدیکان‌شان نروند و با کهن‌سالان از طریق تلفن عید را مبارک بگویند تا از ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا جلوگیری شود.

به گفته او، در روزهای عید مردم نباید دست بدهند و روبوسی کنند. همچنان به مردم توصیه کرد که پوشیدن ماسک، رعایت فاصله دو متری و شستن مکرر دست‌ها را فراموش نکنند.

سرپرست وزارت صحت عامه از شیوع بیماری تب‌ خون دهنده نیز ابراز نگرانی کرد و از مردم خواست که هنگام ذبح حیوانات به عنوان قربانی،  تدابیر صحی را به صورت جدی رعایت کنند.

در همین حال، امین‌الدین مظفری، معین مسلکی وزارت ارشاد، حج و اوقاف نیز از ملا امامان خواست تا نمازهای عید را در فضای باز برگزار کنند و در صورتی که مسجد فضای باز نداشته باشد، از جاده‌ها کار بگیرند. همچنان به ملا امامان توصیه کرد که خطبه‌های نماز را «مختصر» بیان کنند.

معین مسلکی وزارت ارشاد، حج و اوقاف گفت، کسانی که به ویروس کرونا مبتلا شده و یا مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا هستند، باید در نمازهای عید قربان شرکت نکنند. هم‌چنان از مردم خواست از احوال‌پرسی و مصافحه در روزهای عید خودداری کنند.

محمدیعقوب حیدری، والی کابل در این نشست خبری از مردم خواست که در روزهای عید از خانه بیرون نروند. والی کابل از جانب دیگر گفت که مردم توصیه‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت نکرده‌اند.

این درحالی است که تاکنون بیش از ۳۶ هزار نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. آمار رسمی وزارت صحت عامه شمار قربانیان این ویروس را بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر نشان می‌دهد.

روزهای عید قربان؛ دست ندهید و روبوسی نکنید!

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد