ریاست-اجرائیه-حمله-مسلحانه-بر-شفاخانه-سردار-داود-خان-را-به-طالبان-ربط-میدهد

ریاست اجرائیه گفته که حمله بر شفاخانه ها خلاف موازین جنگی است و چنین حملاتی از سوی گروهای مثل طالبان انجام میشود، اما طالبان مسئولیت این حمله را رد کرده است.

به گزارش افغان نیوز: ریاست اجرائیه با نشر اعلامیه‌ی گفته که امروزچهارشنبه (18حوت) تروریستان طالب با حمله بر شفاخانۀ چهارصد بسترِ کابل باردیگر چهرۀ سفاک و جانی‌شان را به نمایش گذاشتند.

به باور ریاست اجرائیه؛ حمله بر غیرنظامیان، بیماران و داکتران شفاخانه‌ها، خلاف تمام ارزش‌های ملی و بین‌المللی و قوانین جنگی است و این کار تنها می‌تواند از سوی گروه‌هایی مثل طالبان صورت گیرد که با ارزش‌های اسلامی، انسانی و اخلاقی بیگانه و ناآشنا هستند.

در این اعلامیه آمده:"ما به خوبی می‌دانیم که طالبانِ تروریست، با آفریدن وحشت‌ و دهشت در پی عملی‌ساختن اهداف و برنامه‌های باداران خویش هستند. اما آن‌ها باید بدانند که چنین حملاتی سبب نخواهد شد که مردم افغانستان در مبارزه و ایستاده‌گی با آنان از پا بیاستند".

ریاست اجراییه، این حملۀ بزدلانه و تروریستی را محکوم می‌کند و به آسیب‌دیدگان رویداد امروز در شفاخانۀ چهارصد بستر شفای عاجل و به قربانیان بهشت برین می‌طلبد و همچنان به نیروهای شجاع امنیتی هدایت می‌دهد تا برخورد قاطع با تروریستان و عاملان این رویداد داشته باشند.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه نیز در جریان سخنرانی اش در مراسم بزرگداشت از هشت مارچ گفته که انتقام خون شهدای حملات تروریستی را میگیرد.

این در حالی است که طالبان مسلح مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

ذبیح الله مجاهد که خود را سخنگوی گروه طالبان معرفی میکند در صفحه تویتر خویش نوشته که مجاهدین (طالبان) در این حمله نقشی ندارد.

ریاست اجرائیه حمله مسلحانه بر شفاخانه سردار داود خان را به طالبان ربط میدهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد