رییس-جمهور-غزنی-امتیازات-ولایت-درجه-اول-را-می-گیرد

رییس جمهور غنی در دیدار با با بزرگان و متنفذین ولایت غزنی وعده سپرد که حوزه های امنیتی شهر غزنی بیشتر می شوند و همچنین امتیازات ولایت درجه اول را خواهد گرفت.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی، رئیس‌جمهور کشور در سفرش به ولایت غزنی، ضمن اشتراک در جلسات اداری و امنیتی و استماع گزارشات امنیتی و بررسی وضعیت عمومی این ولایت، با بزرگان و متنفذین نیز دیدار کرد.

آقای غنی به لوی درستیز، معین ارشد امنیتی و معین ریاست عمومی امنیت ملی هدایت داد تا رویداد اخیر غزنی را به گونۀ همه جانبه مورد بررسی قرار دهند و کسانی را که از خود شهامت و قهرمانی نشان داده اند، تقدیر نمایند، زیرا آنان افتخار مردم هستند که از شهر غزنی دفاع کردند.

وی گفت که به مقدار ۷۵۰۰ تن گندم تهیه شده است و برای هر خانوادۀ شهر غزنی این گندم توزیع می گردد و ۲۰ میلیون دالر برای بازسازی ساختمان های اداری، آبادات تاریخی و مساجد این ولایت اختصاص داده می شود.

رئیس جمهور کشور افزود: آبدات تاریخی غزنی که صدمه دیده باشد، فوراً ترمیم می شوند و بالاحصار غزنی هم بخاطر قدامت تاریخی اش، بازسازی می گردد و همچنان به خانواده های شهدا و زخمی شده گان، کمک خاص صورت می گیرد.

اشرف غنی گفت که به نمایندگی از همه دولت از مردم غزنی تشکر می کنم و سر تعظیم به بزرگی مردم این ولایت فرو می آورم. وی افزود که یک هیات به این ولایت اعزام می شود تا تمام ابعاد رویداد اخیر را مورد بررسی قرار دهد.

غنی تصریح کرد که خاینان قوم ندارند و خون‌ریز هستند و باید مورد مجازات قرار گیرند. وی به ارگان های محل هدایت داد تا تمام امکانات ولایت درجه اول را به غزنی فراهم نماید و به وزارت امور داخله دستور داد تا حوزه های بیشتر امنیتی در شهر غزنی ایجاد گردد.

رئیس جمهور کشور همچنان گفت که هیات تعقیبی به غزنی خواهد آمد تا تمام مشکلات و نیازمندی ها را در بخش های برق، آب، مخابرات، زراعت، امور زنان و امنیت مورد بررسی همه جانبه قرار دهد و بالای ولسوالی‌های ولایت غزنی بعد از تصفیه، تمرکز بیشتر صورت می گیرد و هیچ ولسوالی غزنی نباید از سوی سرپرست اداره گردد.

رییس جمهور: غزنی امتیازات ولایت درجه اول را می گیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد