مسوولان-دولتی-خود-شان-را-مالک-اطلاعات-می-پندارند

"نی": شماری از مسوولان در نهادهای دولتی فکر می کنند، مالک اطلاعات هستند؛ درحالیکه این تصور غلط و غیر قانونی بوده و مالک اطلاعات، ملت افغانستان می باشد.

به گزارش افغان نیوز: نوید محمدی یکی از مسوولین نهاد حمایت از رسانه های آزاد افغانستان "نی" روز دو شنبه(12، سنبله) در برنامه روز بین المللی سواد گفت؛ رسانه ها نقش کلیدی در رشد سواد داشته اند و برای خانواده ها این اعتبار و اعتماد را داده اند که فرزندان شان را در نهادهای آموزشی بفرستند.

وی افزود؛ تا زمانی جامعه افغانستان از سواد کافی برخوردار نشود، صلح تحقق پیدا نخواهد کرد؛ بنابراین باید همه ادارات دولتی در با سواد سازی جامعه تلاش ورزند.

آقای محمدی تصریح کرد: چندی قبل وزارت معارف به ۳۴ ولایت کشور مکتوب صادر کرده بود که غیر از وزارت هیچ نهاد دیگر وابسته به معارف حق دادن اطلاعات را به رسانه ها ندارند؛ درحالیکه محدود سازی اطلاعات خلاف قانون اساسی و مغایر با قانون حق دسترسی به اطلاعات می باشد.

به باور محمدی؛ شماری از نهادهای دولتی فکر می کنند، مالک اطلاعات هستند؛ درحالیکه این تصور غلط و غیر قانونی بوده و مالک اطلاعات، ملت افغانستان می باشد.

محمدی اظهار داشت که ادارات دولتی به دو دلیل اطلاعات را در اختیار رسانه ها قرار نمیدهند؛ اول اینکه خود را مالک اطلاعات می پندارند و دوم اینکه از افشای فساد شان می ترسند.

این درحالی است که معیین سواد آموزی وزارت معارف گفت؛ خیلی از رسانه های افغانستان از نظر محتوای مشکل دارند و در اکثر موارد خبرهای جعلی نشر می کنند.

مسوولان دولتی خود شان را مالک اطلاعات می پندارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد