رییس-جمهور-غنی-از-شدت-ناامنی-اطلاع-دقیق-ندارد

برخی از نمایندگان مجلس، نهادهای امنیتی را به کندکاری متهم کرده و می‌گویند که این نهادها، گزارش‌های امنیتی را به‌گونۀ «غیرواقعی» به ریاست جمهوری ارایه می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز: میررحمان رحمانی، رئیس مجلس نماینده‌گان در نشست روز گذشته این مجلس، گفت که نهادهای امنیتی وضعیت جاری در ولایت‌های ناامن را به‌گونۀ معکوس به رئیس‌جمهور ارایه می‌کنند.

آقای رحمانی افزود که تهدیدات امنیتی در شماری از ولایت‌ها بسیار بالاست، اما در گزارش‌هایی که از سوی نهادهای امنیتی به رئیس‌جمهور ارایه می‌‌گردد، وضعیت مطلوب گزارش می‌شود.

ضیاالدین اکازی، یکی از اعضای مجلس نماینده‌گان نیز می‌گوید که روزانه بیش از ده‌ها تن در سراسر کشور کشته و زخمی می‌شوند، نهادهای امنیتی در گزارش‌های روزانه‌شان به ریاست جمهوری، وضعیت امنیتی را خوب گزارش می‌کنند.

خانه صلح افغانستان نیز با نگرانی از ناامنی‌های اخیر در کشور می‌گوید که سطح بالای ناامنی در کشور سبب تاخیر در گفت‌وگوهای بین‌الافغانی شده و افزایش روزافزون ناامنی، روند عادی زنده‌گی مردم را بهم ریخته و شهروندان را در بلاتکلیفی قرار داده است.

این درحالی است که عدم ارایه گزارش‌های واقعی از سوی کابینه به ویژه نهادی امنیتی به رئیس‌جمهور، همواره مورد انتقاد اعضای مجلس و شهروندان کشور بوده است.

رییس جمهور غنی از شدت ناامنی اطلاع دقیق ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد