زندگی-تان-را-جدی-بگیرید؛-کرونا-به-زودی-رفتنی-نیست

معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه می‌گوید که شهروندان افغانستان باید اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی را حفظ کنند؛ زیرا کرونا به زودی رفتنی نیست و ما یک مدت طولانی تا نایل شدن به واکسن، با این ویروس زندگی خواهیم کرد.

به گزارش افغان نیوز: وحید مجروح، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت طی یک نشست خبری در کابل گفت که شهروندان کشور با رعایت اصول بهداشتی، شستن دست ها، پوشیدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی، خود و دیگران را در برابر ویروس کرونا مصون نگه دارند.

وی افزود؛ پیام وزارت صحت عامه به دولت، جامعه و سکتور خصوصی به صورت واضح این است که شواهد، آمار، ارقام و تحقیقات علمی نشان می دهد که کرونا به زودی رفتنی نیست و این ویروس به زودی ما را رها نمی کند، بناء تمامی برنامه های‌مان باید بر مبنای زندگی با کرونا طرح و دیزاین شود.

آقای مجروح تاکید کرد که باید زندگی با کرونا را جزئی از نورم روزمره زندگی ساخته و محیط کار، محیط آموزشی، محیط تجارت و محیط اداره قسمی وفق داده شود تا با وجود تهدید کرونا، زندگی اجتماعی، اداری، سیاسی و اقتصادی تداوم بخشیده شود.

معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت با بیان این‌که موافق با رفع آنی قرنطین نیست، خاطرنشان کرد که تمام اقشار جامعه و دولت باید منابع خود را روی این برنامه متمرکز سازند تا با رعایت اصول بهداشت و کار، در شرایطی که کرونا به عنوان یک تهدید مطرح است، آمادگی لازم را داشته باشند.

مجروح ادامه داد که محیط های آموزشی مکاتب و دانشگاها، محیط تجاری، محیط کاری و ادارات دولتی به گونه ای تنظیم شود که در صورت ادامه تهدید ویروس کرونا، آرام آرام بتوانند روند آموزش، کار و تجارت خود را به صورت مداوم ادامه دهند.

به گفته او؛ کرونا یک اوج دارد، اما دوباره نزول می کند اما شرایط نزولش به صورت آنی رفع شدنی نیست. بنابراین، ما یک مدت طولانی تا نایل شدن به واکسن، با کرونا زندگی خواهیم کرد.

این درحالی است که پایان قرنطینه در برخی از شهرهای افغانستان، استراتژی‌ها مبارزه با ویروس کرونا را ناکام نموده و با افزایش شمار بیماران، فاجعه انسانی رخ خواهد داد.

زندگی تان را جدی بگیرید؛ کرونا به زودی رفتنی نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد