سازمان-جهانی-صحت-بیش-از-میلیون-دالر-نیاز-است

سازمان جهانی صحت می‌گوید که  ۳۵۲ میلیون دالر بودجه‌ اضافی برای ارایه‌ خدمات در افغانستان نیاز است.

به گزارش افغان نیوز؛ سازمان جهانی صحت امروز(پنج‌شنبه، ۳ حوت) طی گزارشی تحت عنوان «پاسخ‌ یک‌پارچه به بحران انسانی افغا‌نستان» گفته است که برای ارایه‌ خدمات به مردم این کشور در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ به ۳۵۲ میلیون دالر بودجه‌ اضافی نیاز دارد.

در این گزارش آمده است که در مجموع برای رسیدگی به نیازمندی‌های  مردم افغانستان در بخش صحی، در این دو سال به ۴۲۳ میلیون دالر نیاز دارد.

این سازمان می‌گوید که افغا‌نستان با یک بحران انسانی پایدار که چالش‌های متعددی به همراه دارد، دست‌وپنجه نرم می‌کند.

این نهاد افزوده است که شهروندان افغانستان یک سیستم صحی ناپایدار را تحمل می‌کنند و با شب و روز با کمبود مواد غذایی و سوءتغذیه روبه‌رو هستند.‌
بر اساس آمار‌های این نهاد، شمار افراد نیازمند قبل از آگست سال ۲۰۲۱ میلادی ۱۸.۴ میلیون نفر بوده، اما در سال جاری میلادی به ۲۳.۷ میلیون نفر رسیده است.

این نهاد گفته است که کمک‌های این سازمان دارای چندین کته‌گوری می‌باشد و بر اساس آن برای نیاز‌مندان الویت بندی می‌شود.

بر اساس اعلامیه‌‌ی این نهاد، اولویت استراتژیک اول، رسیدن به مناطقی که تا اکنون غیرقابل دسترس بوده و اولویت دادن ارایه‌ خدمات به زنان و کودکان است.

این نهاد دومین اولین استراتژیک خود را حفاظت از مردم به‌صورت روزمره با افزایش پاسخ‌دهی به شرایط اضطراری جاری و نیازهای صحی در حال ظهور دانسته است.

سازمان جهانی صحت گفته است که سومین اولویت استراتژیک هم هماهنگی بخش صحت در افغانستان برای حداکثر مؤثریت خدمات است.

این نهاد پیش‌بینی کرده است که سال ۲۰۲۴، سال پرچالشی برای افغانستان خواهد بود؛ زیرا سیستم صحی این کشور همچنان تحت تأثیر کمبود سرمایه‌گذاری و مشکلات اقتصادی در همه‌ی سطوح قرار دارد.

سازمان جهانی صحت گفته است که به همین دلیل ۳۵۲ میلیون دالر بودجه‌ی اضافی درخواست کرده است تا بتواند به چالش‌های موجود در بخش صحی رسیدگی کند.

 

سازمان جهانی صحت: بیش از 350 میلیون دالر نیاز است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد