سازمان-همکاری‌های-اسلامی-خواستار-آتش‌بس-در-افغانستان-شد

هم‌زمان با افزایش خشونت‌ها در کشور و به بن‌بست مذاکرات بین‌الافغانی، سازمان همکاری‌های اسلامی از طرف‌های درگیر خواسته است که از خشونت‌ها اجنتاب کنند و آتش‌بس فوری را بپذیرند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه‌ی سازمان همکاری‌های اسلامی که روز گذشته (سه‌شنبه، ۶ عقرب) منتشر شده، آمده است که دبیرکل این سازمان از ادامه‌ی خشونت و کشتار غیرنظامیان به‌شمول زنان و کودکان در افغانستان ابراز تأسف کرده است.

یوسف بن احمد العثیمین، دبیر کل سازمان همکاری‌های اسلامی در این اعلامیه به ابتکارات و تلاش‌های این سازمان برای تأمین صلح پایدار به رهبری و مالکیت افغان‌ها اشاره کرده است.

افزون بر این، او قطع‌نامه‌های تصویب شده در نشست‌های اسلامی و شورای وزیران خارجه و همچنان بیانیه‌ی کنفرانس بین‌المللی علما در مکه را که خواستار گفت‌وگو و صلح براساس ارزش‌های اسلامی در افغانستان شده بودند، بااهمیت خوانده است.

در همین حال، ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان از این خواست دبیر کل سازمان همکاری‌های اسلامی استقبال کرده است.

سازمان همکاری‌های اسلامی در تاریخ ۱۵ ماه سرطان سال جاری نیز از تمام طرف‌های درگیر در افغانستان خواسته بود که خشونت را کاهش داده و تلاش‌های‌شان را روی صلح متمرکز کنند.

از سوی هم، اخیرا گروهی از عالمان دین در افغانستان نیز جنگ جاری در کشور را حرام و ناروا خوانده و از طرف‌های درگیر در جنگ افغانستان خواستند که جنگ را متوقف و صلح را بپذیرند.

این درحالی است که سفیر ایالات متحده امریکا در کابل طی دیداری با سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری گفته است: برخی کشورها پیشنهاد کرده‌اند که یک گروه تماس بین المللی برای حمایت از صلح افغانستان تشکیل گردد تا در روند گفتگوها دو طرف را مشوره دهند و کمک کنند که مذاکرات به نتیجه برسد.

سازمان همکاری‌های اسلامی خواستار آتش‌بس در افغانستان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد