ارگ-به-طالبان-آتش‌بس-دایمی-را-بپذیرید

ارگ ریاست جمهور در پیوند به رویدادهای تروریستی در ولایات قندهار، غزنی و پکتیا اعلام نموده که طالبان به عوض ادامۀ جنگ، خواست دولت افغانستان و جامعه جهانی را که آتش بس دایمی است، بپذیرند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ آمده است که با تاسف طالبان با منفجر ساختن موتر مملو از مواد انفجاری در دو رویداد تروریستی در ولسوالی میوند ولایت قندهار و شهر گردیز مرکز پکتیا و همچنان شلیک هاوان در ولایت غزنی، شماری از هموطنان ما را شهید و مجروح  نمودند.

رئیس جمهور غنی  افزایش جنگ نامشروع از سوی طالبان و حملات بالای افراد ملکی و تاسیسات عام المنفعه را خلاف ارشادات دینی و روحیه صلح و جنایت ضد بشری خواند که زمینه را برای افغان کشی و تداوم جنگ فراهم ساخته است.

در اعلامیه به نقل از اشرف غنی آمده است که حکومت افغانستان، مذاکرات را یگانه راه حل برای ختم جنگ جاری می داند و یکبار دیگر بالای گروه طالبان صدا می‌کند که به عوض ادامۀ جنگ، خشونت و جنایت، اجماع و خواست دولت افغانستان و جامعه جهانی را که آتش بس دایمی است، بپذیرند.

در همین حال، سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهور در کنفرانس تقویت روند اطلاعات در سطح محلات، گفت که گروه طالبان به خاطر سماجت و انعطاف ناپذیری، عامل اصلی بن بست در مذاکرات دوحه است و در طول نزدیک به دو ماه مانع هر نوع پیشرفت در مذاکرات شده است و به همین جهت اکنون مردم افغانستان به پروسه صلح بی باور شده اند.

وی افزود که امروز مردم حتی به خاطر امتیازدهی به طالبان در مورد رهاسازی زندانیان طالب، حکومت افغانستان را مسئول می دانند زیرا اکثریت رها شدگان بر خلاف تعهد شان دوباره به میدان های جنگ رفته اند.

این درحالی است که گروه طالبان از جو بایدن خواسته است که به توافق‌نامه دوحه پایبند بماند تا روند صلح افغانستان تضعیف نشده و برخلاف، تقویت شود.

ارگ به طالبان: آتش‌بس دایمی را بپذیرید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد