دشمنان-از-گفتگوی-قطر-به‌عنوان-فریب-استفاده-کردند

سرپرست وزارت دفاع با اشاره به ایجاد قطعات جدید زیر نام "رنجر" در چوکات قول اردوها می‌گوید که بعد از قطر به حالت دفاعی رفتیم و دشمن از آن به عنوان چال و فریب استفاده کرد؛ اگر این گفتگو آغاز نمی‌شد، شاید دست‌آوردهای زیادی می‌داشتیم.

به گزارش افغان نیوز: اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی کشور در جلسه عمومی مجلس نمایندگان گفت که اکنون ۶۰ درصد جغرافیای کشور توسط کمره های درون تحت نظارت ماست و تلاش جریان دارد تا یک سال دیگر، ۴۰ درصد باقی مانده خاک کشور هم تحت نظارت استخبارات قرارگیرد.

آقای خالد تصریح نمود که تا یک سال دیگر قطعات جدید زیر نام  "رنجر" در چوکات قول اردوها ایجاد خواهد شد؛ این قطعات مجهزتر و با ظرفیت تر از نیروهای فعلی اردوی ملی خواهد بود.

سرپرست وزارت دفاع همچنان گفت: سال آینده به تامین امنیت شاهراه ها و همچنان خشکانیدن منابع طالبان بیشتر توجه صورت خواهد گرفت.

وی افزود: بعد از قطر به حالت دفاعی رفتیم و دشمن از قطر به عنوان چال و فریب استفاده کرد و تا حالا هم هیچ تصمیمی نه به خاطر برقراری صلح و نه به خاطر کاهش خشونت گرفته است. ما مخالف گفتگوی صلح نیستیم و ارتش از دست‌آوردهای دو دهه‌ حمایت می‌کند اما فکر نمی‌کنم نتیجه بدهد. زیرا هیچ اراده‌ای در دشمن و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی‌اش نمی‌بینیم. دشمنان تا هنوز در کراچی و راولپندی خانه دارند و زخمی‌های شان را تداوی می‌کنند.

خالد با اشاره به نگرانی شهروندان نسبت به خروج نیروهای خارجی از افغانستان، گفت که ممکن است شمار نیروهای خارجی کم و یا حتا بیش‌تر شود؛ اما تمام آن‌ها بیرون نخواهند شد. حتا با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، نیروهای ارتش می‌توانند از کشورشان دفاع کنند.

به گفته‌ی او، در حال حاضر ۹۶ درصد عملیات نظامی را نیروهای افغان انجام می‌دهند و تنها در ۴ درصد آن، نیروهای خارجی نقش دارند که بیش‌تر حملات هوایی را در بر می‌گیرد.

او اظهار امیدواری کرد که اردوی ملی در یک سال ۹ ولسوالی را به گونه کامل از کنترول طالبان آزاد نمودند، ۷۰۰ نظامی و غیرنظامی از زندان های طالبان آزاد ساختند و به دشمن ضربات و تلفات سنگین وارد کردند.

این درحالی است که حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه با یک اعتراف تلخ تصریح نمود؛ از هر پنج نفری که علیه دولت می‌جنگند، یک نفرشان خارجی است، بنابراین صلح با طالبان به معنای ختم تهدید تروریسم بین‌المللی نخواهد بود.

دشمنان از گفتگوی قطر به‌عنوان فریب استفاده کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد