ساعات-کاری-در-ادارات-دولتی-به-پنج-ساعت-کاهش-یافت

کابینۀ افغانستان در نخستین جلسه‌اش فیصله نمود که برای جلوگیری از گسترش کروناویروس، ساعات کاری کارمندان در وزارت‌ها و اداره‌های دولتی به پنج ساعت کاهش یابد.

به گزارش افغان نیوز: کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی با نشر یک اعلامیه، از وضع طرزالعمل به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در اداره‌های خدمات ملکی خبر می‌دهد که مطابق آن اوقات کاری ادارات تا پنج ساعت کاهش می‌یابد.

این طرزالعمل به پیشنهاد کمیسیون اصلاحات و منظوری کابینه ریاست جمهوری اسلامی افغانستان، سر از امروز (یک‌شنبه ۳ حمل) در همه ادارت ملکی مرکز و ولایات به استثنای وزارت صحت عامه اجرا خواهد شد.

مطابق این طرزالعمل؛ اوقات کاری از ۰۸:۰۰ صبح آغاز، وتا ۰۱:۰۰ پس از چاشت، بدون وقفه پایان می‌یابد. اما آنعده کارکنان که دارای صلاحیت امضاء هستند، حضورشان در اداره حتمی است تا خدمات در اسرع وقت ارائه گردد.

طرزالعمل افزوده است که کارمندان رده‌های سنی ۵۸ تا ۶۵ و کارمندان زن که باردار هستند به مدت یک ماه رخصت هستند و در صورتی لزوم، می‌توانند از خانه کار کنند.

در طرزالعمل همچنان آمده است؛ ادارات مکلف‌اند در محیط کاری، فاصله یک متر را میان کارمندان تنظیم کنند و از برگزاری جلسات غیرعاجل اجتناب ورزند و تا حد امکان تلاش کنند جلسات‌شان را از طریق ویدیوکنفرانس‌ها، وایس‌کال‌ها و سایر وسایل ممکن تنظیم کنند.

این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ واقعه جدید کرونا در کشور ثبت شده که اکنون تعداد مبتلایان به کرونا به ۳۴ تن رسیده است.

ساعات کاری در ادارات دولتی به پنج ساعت کاهش یافت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد