سربازان-گرسنه-پس-از-ده-روزاعاشه-دریافت-می-کنند

شماری از سربازان پولیس ملی در ولایات، پس از ده روز گرسنگی، روز گذشته با تایئد کمیسیون تدارکات ملی قرارداد های، اعاشه دریافت کردند.

به گزارش افغان نیوز: از ده روز به این سو در شماری از ولایات از جمله ولایت غزنی سربازان پولیس ملی در سنگر های شان با نبود اعاشه مواجه هستند و بخاطر بنود اعاشه برخی از آنها مجبور به ترک سنگرهای شان شدند.

جلسه فوق العاده کمیسیون تدارکات ملی تحت ریاست رئیس جمهورغنی با اشتراک اعضای این کمیسیون، وزرای دفاع و داخله در حضور ناظرین ملی و بین المللی روز گذشته برگزار گردید.

در این نشست که به منظور رسیدگی به نیازمندی های اعاشوی پولیس ملی و بررسی کارکرد شرکت های قراردادی مربوطه برگزار گردیده بود، بالای 25درصد تعدیل قرارداد های اعاشوی وزارت امور داخله بحث و فیصله صورت گرفت.

در این جلسه گزارش بررسی کارکرد قراردادی ها در سطح ولایات و ولسوالی ها که از جانب وزارت داخله به اساس فیصله قبلی کمیسیون تدارکات ملی تهیه گردیده بود، در حضور کمیسیون تدارکات ملی ارایه گردید.

ویس احمد برمک وزیر داخله در مورد یافته های بررسی های آن وزارت، مشکلات و چالش های موجود و طرحی را که وزارت داخله روی دست دارد صحبت نمود.

وزیر امور داخله عدم موجودیت مدیریت قرارداد ها، عدم مدیریت موثر بودجه، سیستم نا مطلوب تادیات، تعدد قرارداد ها با یک قراردادی و پوشش ساحه وسیع تحت قرار دادی های محدود، آسیب پذیری های فساد در سطح قوماندانی های امنیه و مدیریت های لوژستیک، عدم اکمال جنس مطابق به قرارداد توسط قراردادی ها، عدم موجودیت مکانیزم نظارت از قرارداد ها در وزارت، عدم موجودیت تخصیص در برخی موارد، اضافه خرچی های غیر موجه در قوماندانی های امنیه، تاخیر در پرداخت ها در سطح مقام ولایت و مستوفیت ها را به عنوان مشکلات و چالش های موجود مطرح کرد.

وی افزود که برای رفع موضوعات فوق، تدابیر و اقدامات لازم روی دست دارد که از جمله بررسی ساحه پوشش توسط یک و یا دو قراردادی و شکستاندن انحصار در سال مالی 1397، برخورد قانونی با قراردادی های که در زمینه اکمال جنس مطابق به قرارداد اجرا آت ننموده اند، افزایش در صلاحیت های معاونین ملکی، ایجاد سیستم و مکانیزم تطبیقی و نظارتی قرارداد ها، انجام تادیات، از طریق سیستم، کنترل اضافه خرجی ها، ایجاد سیستم مدیریت بودجه و مدیریت قرارداد و سیستم مدیریت بودجه و مدیریت قرارداد و سیستم رسیدگی مستقیم به شکایات و نظریات پولیس از طریق شماره خاص و برنامه های رادیوی پولیس و همچنان تغییرات در منابع بشری از جمله تدابیر و اقدامات اصلاحی وزارت داخله می باشد.

کمیسیون تدارکات ملی با توجه به نیازمندی پولیس ملی به اعاشه در شرایط امنیتی کنونی تعدیل پیشنهادی وزارت امور داخله را منظور کرد و در عین حال هدایات مشخص نیز صادر نمود.

رئیس جمهور غنی نیز تاکید ورزید که چنین وضعیت در امر رسیدگی به ضروریات عساکر و پولیس ملی قابل قبول نیست بنا وزارت امور داخله باید تدابیر اصلاحی خویش را به صورت جدی عملی نماید.

وی همچنان از دیدبان شفافیت افغانستان خواست تا شماره مشخص تماس و درج شکایت خود عساکر پولیس و ارتش را ایجاد و گزارشات واسطه را به وزرای دفاع ملی و امور داخله ارایه نماید.

رئیس جمهور افزود که کنترل کیفیت اعاشه توسط خود عساکر صورت گیرد و مکانیزم درج نظریات و شکایات شان باید وجود داشته باشد.

رئیس جمهور وزارت داخله را مکلف ساخت تا به ضروریات پوسته ها از جمله آب آشامیدنی توجه صورت گیرد.

او تاکید کرد که کوتاهی و عدم ایفای تعهدات توسط تعدادی از قراردادی ها تاسف بار است و بررسی محرومیت چنین قراردادی ها صورت خواهد گرفت.

کمیسیون تدارکات ملی همچنان وزارت مالیه را مکلف ساخت تا نقش مقام ولایت را در امر تایید تادیات و پرداخت ها بررسی نماید و کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی را هدایت داد تا روند استخدام جمعی بست های تدارکاتی وزارت امور داخله را تسریع ببخشند.

علاوه بر آن پیشنهاد وزارت دفاع ملی مبنی بر انتقال بودجه پولیس سرحدی از وزارت داخله به وزارت دفاع ملی و ترتیب اکمال اعاشه آنها مورد تصویب قرار گرفت.

در این نشست فوق العاده کمیسیون در کنار رئیس جمهور و اعضای کمیسیون تداکرات ملی، ناظرین ملی و بین المللی از جمله کاکس پارلمانی مبارزه با فساد، دیدبان شافیت افغانستان، کمیسیون های مالی و بودجه، ولسی جرگه، بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان و سیستیکای حمایت قاطع حضور داشتند.

قابل ذکر است که در روند رسانیدن اعاشه به سربازان پولیس در ولایات، فساد گسترده وجود دارد و این فساد سربازان را با مشکلات فراوانی روبرو کرده است.

سربازان گرسنه پس از ده روزاعاشه دریافت می کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد