سقوط-یک-چرخبال-نیروهای-ارتش-در-ولایت-پکتیکا

مقا‌م‌های محلی ولایت پکتیکا می‌گویند که یک چرخبال نیروهای خارجی به دلیل مشکلات فنی در ولسوالی زیروک این ولایت سقوط کرده است.

به گزراش افغان نیوز: مقام‌های محلی این ولایت به رسانه گفته است که این چرخبال نیروهای خارجی شب گذشته( پنج‌شنبه، 19 جدی) تجهیزات را به نیروهای افغان در ولسوالی اورگون ولایت پکتیکا منتقل می‌کرد که در برگشت به دلیل مشکلات فنی در ولسوالی زیروک سقود کرده است.

مجیب الرحمان څمکنی، والی پکتیکا گفته است که این حادثه تلفات جانی نداشته، و پس از وارد شدن نیروهای خارجی و افغان در منطقه این چرخبال توسط نیروهای خارجی بمباران شد.

به گفته آقای څمکنی به دلیل این که ساحه سقوط این چرخبال زیر کنترل گروه طالبان بوده است، نیروهای خارجی چرخبال را منهدم کرده است.

اما؛ وزارت دفاع ملی کشور با نشر اعلامیه‌یی گفته است که یک چرخبال نوع« ام آی» 17 به دلیل مشکلات تخنیکی شب گذشته( پنج‌شنبه، 19 جدی)  در ولسوالی زیروک ولایت پکتکیا نشست اضطراری کرده و به سر نشینان آن هیچ گونه آسیب نرسیده است.

در اعلامیه این وزارت آمده است که پس از ارزیابی نتیجه گرفته شد که این چرخبال قابل ترمیم نیست و از سوی قوای هوایی کشور تخریب گردیده است.

گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که بامداد امروز( جمعه، 20 جدی) در منطقه کیشام ولسوالی زیروک ولایت پکتیکا یک چرخبال امریکایی را سرنگون کرده اند.

این در حالی است که روز چهارشنبه(۱۸ جدی) نیز وزرات دفاع ملی گفته بود که یک چرخبال محاربوی نوع MI 35  ارتش ملی به دلیل مشکلات تخنیکی در ولسوالی پرچمن ولایت فراه سقوط کرده است.

 

سقوط یک چرخبال نیروهای ارتش در ولایت پکتیکا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد