دیدار-اشرف-غنی-با-رییس-ستاد-مشترک-نیروهای-امریکا

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با جنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای ایالات متحدۀ امریکا دیدار کرد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری آمدده است در این دیدار، هر دو جانب در مورد حمایت های بیشتر از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، پروسۀ صلح و مبارزه مشترک با تروریزم، بحث و تبادل نظر نمودند.

رئیس جمهور غنی از تعهدات و حمایت بی شایبه و دوامدار ایالات متحدۀ امریکا در زمینه صلح، ثبات، امنیت و قربانی های نیروهای آن کشور در افغانستان، سپاسگزاری کرد.

وی مشارکت افغانستان و امریکا را استثنایی خواند و گفت که در ۱۸ سال گذشته هماهنگی های نزدیک و مشارکت پایدار میان دو کشور، دستآوردهای زیادی داشته است.

رئیس جمهور غنی اهمیت کار مشترک و مشورت با ایالات متحدۀ امریکا را برای رسیدن به اهداف مهم همچون جنگ و صلح ارزشمند خواند و گفت که ما توانستیم نتایج مطلوب را برای تامین منافع دو کشور در عرصه های سیاسی و نظامی بدست آوریم.

غنی روابط افغانستان با ایالات متحدۀ امریکا و ناتو را یک رابطه منظم و دوامدار عنوان کرد و افزود که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در شرایط دشوار خود را ثابت کردند و به گونه بی طرفانه و باعزت، انتخابات را تامین امنیت نمودند.

اشرف غنی با اشاره بر اینکه اصلاحات در ارگان های امنیتی و دفاعی کشور به گونۀ درست عملی شده است، گفت که پیروزی های اخیر نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در برابر داعش بی سابقه می باشد. وی افزود که از ۲۲ ولسوالی در شرق کشور که داعش در آن حضور داشت، ۲۰ ولسوالی آن تصفیه شده است.

در همین حال، جنرال مارک میلی؛ رئیس ستاد مشترک نیروهای ایالات متحدۀ امریکا از عملکردها و تلاش های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در امر مبارزه با تروریزم ابراز خرسندی کرده، گفت که نیروهای دلیر افغانستان قربانی های زیادی را متقبل شده و پیشرفت های چشمگیری داشته اند.

وی از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان که یکجا با نیروهای امریکا در همکاری و هماهنگی در برابر دشمن برای حفظ اهداف و منافع مشترک مبارزه می کنند، قدردانی کرد.

جنرال مارک میلی گفت که نیروهای ایالات متحدۀ امریکا به ماموریت خویش در راستای مبارزه با تروریزم متعهد هستند و ملت و کشور ما برای ثبات و امنیت هر دو کشور تلاش می کنند. وی افزود: امیدواریم طالبان از جنگ دست بکشند و صلح را بپذیرند.

این درحالی است که دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا، شام روز گذشته در سفری غیرمنتظره وارد افغانستان شد.

دونالد ترامپ و رییس جمهور غنی طی یک دیدار در پایگاه نظامی بگرام تاکید کرده‌اند که اگر طالبان متعهد به یک موافقتنامه صلح هستند، باید آتش‌بس را قبول کنند.

دیدار اشرف غنی با رییس ستاد مشترک نیروهای امریکا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد