سه-سناتور-به-بیش-از-ده-سال-زندان-محکوم-شدند

لوی سارنوالی کشور اعلام نموده که لیاقت‌الله بابکرخیل، محمدانور باشلیق و عظیم قویاش، اعضای پیشین مجلس سنا به اتهام فساد اداری به ده‌سال و یک‌ماه زندان محکوم شدند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این نهاد که روز شنبه(۱۸، دلو) منتشر شد، آمده است که این سناتوران به اتهام مطالبه ۶۰‌ هزار دالر امریکایی رشوه، از سوی محکمۀ ابتدائیه مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری مورد محاکمه قرار گرفتند.

اعلامیه افزوده که این دادگاه هر کدام آنان را علاوه بر ده سال و یک ماه زندان، به پرداخت ۴۰ هزار دالر امریکایی طور تضامن نیز محکوم به مجازات کرده است.

این سه سناتور در تاریخ ۷ جدی به اتهام اخذ رشوه در ولایت بلخ به‌صورت «باالفعل» بازداشت شدند. 

فرهاد عظیمی، والی بلخ در آن هنگام در یک نشست خبری اعلام کرد که افراد بازداشت‌شده اعضای هیأتی بودند که برای بررسی ادارات عوایدی به بلخ آمده بودند.

به دنبال آن، دادستانی کل و ریاست عمومی امنیت ملی نیز در یک اعلامیه‌ی مشترک اعلام کردند که این سه عضو مجلس سنا به اتهام اخذ ۴۰ هزار دالر امریکایی رشوه، به‌گونه‌ی «باالفعل» بازداشت شدند.

این در حالی است که دوهفته قبل، شاروال هرات با شش‌ تن دیگر از سوی این مرکز به اتهام جرایم فساد اداری به سه‌سال زندان و پرداخت ۷۵هزار دالر نیز  محکوم به مجازات شده بودند.

سه سناتور به بیش از ده سال زندان محکوم شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد