غنی-سیستم‌-حکومتداری-باید-دیجیتالی-شود

رئیس جمهور غنی می‌گوید که تا سه سال آینده باید تمام سیستم های حکومتداری به شمول ادارات خدمات ملکی افغانستان، دیجیتالی شوند.

به گزارش افغان نیوز: احمد نادر نادری، رئیس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی می‌گوید که قشر تحصیل کرده در کشور روبه افزایش است، اما رشد اقتصادی افغانستان به اندازۀ نیست که ساختار تشکیلات ادارات گسترش یابد و نیروی بیشتر در ادارات خدمات ملکی جذب شوند.
  
محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور در این مورد گفت که بیشترین مشکلات ادارات افغانستان، نبود سیستم معلوماتی منظم و استفاده از سیستم کلاسیک گذشته می باشد.
 
اشرف غنی بر دیجیتال سازی ادارات خدمات ملکی افغانستان تاکید ورزید و گفت که تا سه سال آینده باید تمام سیستم های حکومتداری به شمول ادارات خدمات ملکی افغانستان، دیجیتالی شوند.
 
رئیس جمهور در مورد تشخیص منابع انسانی گفت که ادارات باید تعریف واضح از وظایف کلیدی داشته باشند و بر اساس آن افراد استخدام شوند. 

آقای غنی در مورد کاریابی گفت که سکتور خصوصی می تواند در زمینه اشتغال زایی، سهم بیشتر را ایفا نماید.
 
 غنی ضمن تاکید بر تقویت سیستم معلوماتی، گفت که روند اصلاحات در وزارت خانه ها و سایر ادارات، صرفاً تغییر در بست ها بوده و در محتوا هیچگونه تغییری رونما نشده که این معضل باید به زودترین فرصت حل گردد.

این درحالی است که رییس جمهور غنی بارها نشستی را در مورد دیجیتل سازی سیستم اداره های حکومت بخاطر تقویه برنامه های ملی حکومت و عملی سازی آن، دایر کرده است.

غنی: سیستم‌ حکومتداری باید دیجیتالی شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد