سه-مرکز-توزیع-تذکره-در-غرب-کابل-بازگشایی-می-شود

سخنگوی اداره ثبت احوال نفوس کشور از بازگشایی سه مرکز توزیع تذکره در غرب کابل خبر داده، می گوید که این بار با تدابیر امنیتی کامل تر و بیشتر آغاز به فعالیت خواهند کرد.

به گزارش افغان نیوز: روح الله احمدزی، سخنگوی اداره ثبت احوال نفوس، امروز یکشنبه( ۱۶ – ثور) درکابل، طی کنفرانس خبری گفت:« ۱۸ مرکز توزیع تذکره در حوزه های امنیتی کابل با تدابیر امنیتی جدْ ی بازگشایی خواهد شد.»

وی افزود، کمیسیون مستقل انتخابات باید برای ایجاد انگیزه و تشویق شهروندان برای اخذ تذکره و ثبت نام در پروسه رای دهی، آگاهی دهی نموده و تدابیر امنیتی جدی را روی دست بگیرند.

احمدزی گفت، شهروندان که تذکره ندارند برای گرفتن آن به سه مرجع معتبر( وکیل گذر، نماینده قوم و یکی از کارمندان دولتی) نیاز دارند تا با تائید آنان، تذکره شان را اخذ نموده و در پروسه ثبت نام رای دهی اشتراک نمایند.

وی خاطرنشان ساخت، تا اکنون برای حدود یک میلیون نفر درسراسر کشور تذکره کاغذی توزیع شده و همچنان برای گرفتن تذکره برقی حدود ۲هزار نفر ثبت نام نموده که از این جمله ۲۰۰ تن از شهروندان تذکره الکترونکی اخذ نموده اند.

همچنان سخنگوی اداره ثبت و احوال نفوس نیز از بازگشایی سه مرکز توزیع تذکره در غرب کابل خبر داده، می گوید:« سه مرکز توزیع تذکره در غرب کابل با امنیت کامل‌تر بازگشایی می‌شود.»

وی ادامه داد که در حال حاضر ۱۵۰۰ تیم ساحوی این  اداره در سراسر افغانستان برای توزیع تذکره فعالیت می‌کنند و تا کنون یک میلیون تذکره کاغذی جدید توزیع شده است.

احمدی زی تاکید دارد که از تمام ارگان های امنیتی می خواهم که در تامین امنیت کامل مراکز توزیع تذکره های الکترونیکی و کاغذی توجه جدی داشته باشند. همچنان کسانی که بیشتر از یک تذکره تابعیت اخذ نموده باشندٖ، شناسایی شده و به مرجع عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.

از سوی هم، منیره یوسف زاده، سخنگوی اداره مستقل ارگان های محلی گفت:« اداره مستقل ارگان های محل به تمام والیان ولایات کشور هدایت داده که جهت آگاهی دهی پروسه ثبت نام راهی دهی و گرفتن تذکره، به مناطق محلی، سفر داشته باشند.

وی خاطر نشان ساخت، جهت جلوگیری از تقلب و گرفتن پول زیاد در بدل توزیع تذکره ازسوی کارمندان محلی، اداره مستقل ارگان های محلی در اثر امضاء تفاهنمامه همکاری با اداره ثبت و احوال نفوس، دفاتر سمع شکایات در هر ولایت ایجاد می کند.

وی همچنان نقش رسانه ها را در آگاهی دهی شهروندان جهت اخذ تذکره و ثبت نام در پروسه رای دهی مهم و موثر دانسته، اظهار داشت:« رسانه ها باید جهت آگاهی دهی و تشویق مردم در گرفتن تذکره کاغذی و ثبت نام در پروسه رای دهی با اداره ثبت احوال نفوس و اداره مستقل ارگان های محلی همکاری نمایند.»

این درحالی است که در حمله انتحاری ۲ ثور در غرب کابل، نزدیک به ۲۰۰ غیرنظامی به شمول زنان و کودکان کشته و زخمی شدند. بسیاری از این غیرنظامیان، برای دریافت تذکره تجمع کرده بودند.

سه مرکز توزیع تذکره در غرب کابل بازگشایی می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد