سه-کارمند-وزارت-صحت-محکوم-به-مجازات-شدند

لوی سارنوالی کشور اعلام نموده که سه تن از کارکنان وزارت صحت عامه به اتهام مطالبۀ ۸۰ هزار دالر امریکایی رشوت، محکوم به مجازات شدند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این نهاد آمده است که متهمان این قضیه مشمول غلام‌سخی نظر سرپرست آمریت ستاک مرکزی، غلام مصطفی مدیر راپور رسید و احمد فواد معتمد فنی آمریت وزارت صحت عامه، می‌باشند.

در اعلامیه آمده که این افراد، روز دوشنبه( ۲۰ دلو) سال ۱۳۹۹ خورشیدی، از سوی محکمۀ استیناف رسیدگی به جرایم سنگین فساد اداری، مورد محاکمه قرار گرفتند.

این قضیه را مسؤولان یکی از شرکت‌های خدماتی و لوجستیکی از طریق شمارۀ ثبت شکایات180 لوی څارنوالی اطلاع داده بود.

بر بنیاد تحقیقات څارنوال موظف، متهمان این قضیه در بدل تأئید اسناد پول اجناس شرکت قراردادی(۳۰۰ هزار لباس محافظتی کوید ۱۹) -که قیمت هر ثوب آن ۳۸۱ افغانی با وزارت صحت عامه قرارداد شده بود- ابتدا ۳۰۰ هزار دالر امریکایی رشوت درخواست و در نهایت به اخذ ۸۰ هزار دالر امریکایی موافقه کرده بودند. 
اعلامیه می‌افزاید که یک تن از متهمان این قضیه هنگام اخذ مبلغ ۲۹ هزار دالر امریکایی رشوت از مجموع مبلغ مطالبه‌شده، از سوی څارنوالی عمومی کنترل و مراقبت در همکاری با ارگان‌های کشفی، به گونۀ بالفعل بازداشت و در جریان تحقیقات دیگر شرکای جرمی‌اش را معرفی کرده بود.

هیأت قضایی محکمۀ استیناف رسیدگی به جرایم سنگین فساد اداری مرکز عدلی و قضایی در جلسۀ علنی با حضور متهمان و وکلای مدافع شان، روز گذشته، غلام سخی نظر سرپرست آمریت ستاک مرکزی و غلام مصطفی مدیر راپور رسید استاک مرکزی را به پنج- پنج سال و احمدفواد را به سه سال حبس تنفیذی و هر سه ٱنان را به انفصال از وظیفه و پرداخت ۸۰ هزار دالر امریکایی وجه معادل رشوت طور تضامن، محکوم به مجازات کرد.

این در حالی است که محکمۀ ابتدائیۀ رسیدگی به جرایم سنگین فساد اداری این سه تن را در جلسۀ قضایی تاریخ ۱۴ میزان ۱۳۹۹ از ۳ تا ۱۰ سال حبس تنفیذی و پرداخت ۳۰۰ هزار دالر امریکایی جزای نقدی محکوم به مجازات کرده بود.

سه کارمند وزارت صحت محکوم به مجازات شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد