وزارت-زراعت-قرارداد-سه-میلیون-دالری-را-امضا-کرد

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری کشور قرارداد ساخت دو فابریکه پروسس کشمش و جلغوزه سیاه را به ارزش بیش از ۳ میلیون دالر با دو شرکت زراعتی به امضا رساند.

به گزارش افغان نیوز: انورالحق احدی، وزیر زارعت، آبیاری و مالداری، امروز( سه‌شنبه، ۱۴ ثور) در مراسم امضایی این قرارداد گفت که جنگ و کم آبی به جنگلات جلغوزه آسیب جدی رسانده و دولت در سال جاری به وضعیت ۱۵ هزار هکتار جنگلات جلغوزه رسیدگی می‌کند.

آقای احدی افزود که چین بهترین بازار برای صادرات جلغوزه سیاه افغانستان است و باید تاجران برای بهبود تجارت میان دو کشو تلاش نمایند تا اعتبار تجارتی میان افغانستان و کشورهای بیرونی افزایش یابد.

به گفته وزیر زراعت؛ بانک انکشاف آسیایی از طریق( HVCDSP ) به پروژه سکتور انکشاف باغداری در چند سال گذشته ۹۰۰ میلیون دالر به زراعت کشور کمک کرده است.

سردار آقا، رییس شرکت فایق امید که یکی از طرف‌های قرداد می‌باشد، گفت که فساد و بی نظمی در کشور زیان زیادی به صادرات میوه خشک رسانده است و در برخی موارد هنوز به نام کشورهای همسایه به بیرون صادر می‌شود.

شهزاد زداران، رییس شرکت رحمانی زدران در مراسم امضا قراد این دو پروژه از بی توجهی دولت نسبت به جنگلات جلغوزه سیاه در خوست انتقاد کرده و گفت که بی توجهی دولت، جنگ و کم‌آبی به جنگلات کشور صدمه زیادی رسانده است.

بااین‌حال، شرکت پروسس کشمش امید فایق ۲.۲ میلیون دالر سرمایه دارد و براساس قردادی که تازه امضا نموده، یک میلیون دالر جهت خودکفایی کمک بلاعوض کرده است. همچنان رحمانی زدران که بیش از سه صد هزار دالر سرمایه دارد، ۱ صدو ۸۰ هزار دالر کمک بلا عوض کرده است.

وزارت زراعت قرارداد سه میلیون دالری را امضا کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد