سوراخ-قلب؛-کودک-طی-یک-سال-تداوی-شدند

جمعیت هلال احمر افغانی «سره میاشت» می‌گوید که طی سال مالی ۲۰۲۱ حدود ۵۷۷ کودک مبتلا به سوراخ قلب تداوی شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ عرفان الله شریف‌زوی، رئیس اطلاعات و نشرات جمعیت هلال احمر افغانی، امروز یکشنبه( 19، جدی ) در یک کنفرانس خبری گفت که «سره میاشت» طی سال مالی 2021 برای بیش از چهارصد هزار خانواده بی‌بضاعت مواد خوراکی و غیر خوراکی توزیع کرده و در کنار این کمک ها حدود 577 کودک مبتلا به سوراخ قلب را نیز تداوی نموده است.

آقای شریف‌زوی بیان کرد که مساعدت مواد غذایی شامل( آرد، برنج، روغن، لوبیا، بوره، نمک، بسکویت) و مواد غیر غذایی شامل ( کمپل، ترپال، خیمه، فرش پلاستگی، سیت آشپزخانه و بوشکه آب و البسه زمستانی بوده است.

وی افزود؛ این کمک‌ها از سوی کمیته بین المللی صلیب سرخ، فدراسیون بین المللی صلیب سرخ، و نهاد های همانند هلال احمر ترکیه، ایران، قطر، پاکستان، عربستان سعودی، و صیلب سرخ های کانادا، چین و ناروی صورت گرفته که از طریق جمعیت هلال احمر افغانی به 34 ولایت کشور توزیع و یا هم درحال توزیع شدند است.

او گفت، برای بیش از 6 هزار خانواده در ولایت‌های مختلف کشور به مبلغ 5000 هزار الی 10 هزار افغانی نیز کمک صورت گرفته است. 

به گفته وی، طی پنج ماه اخیر برای بیش از 35 هزار خانواده مواد خوراکی و غیر خوراکی کمک صورت گرفته که این کمک‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی تصریح کرد در حال حاضر سره میاشت افغانی، 28 هزار بسته خوراکی و 9622 بسته غیر خوراکی را از طرف هلال احمر های ایران، ترکیه، قطر، موسسه خیریه بیت السلام و 32 تن مواد خوراکی از هلال احمر ترکیه، 6 کانتینر وسایل طبی از صلیب سرخ چین را دریافت کرده است.

به گفته وی، 99 کانتینر مواد خوراکی را نیز بنیاد بیت السلام کشور عربستان سعودی وعده کرده که به زودی به افغانستان خواهد رسید و به ولایت های جلال آباد، هرات، زابل، غزنی، تخار، پروان و کندز توزیع خواهد شد.

این درحالی است که براساس آمار سازمان جهانی غذا، بیش از نیمی جمعیت افغانستان در معرض« گرسنگی شدید» قرار دارند.

سوراخ قلب؛ 577 کودک طی یک سال تداوی شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد